به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۸۱۱۲۵

امروز؛ مهلت پرداخت ۳ مالیات تمام می‌شود

امروز؛ مهلت پرداخت ۳ مالیات تمام می‌شود
گروه اقتصادی: خریداران سکه از بانک مرکزی، صاحبان مشاغل و مشمولان مالیات بر ارزش افزوده بهار ۱۴۰۰ فقط تا پایان امروز برای پرداخت مالیات فرصت دارند. به گزارش ایسنا، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل برای برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی باید به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام کنند که تا پایان امروز برای این امر فرصت دارند. 
 
از سوی دیگر، مطابق قانون مؤدیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند؛ بنابراین امروز آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول (بهار) ۱۴۰۰ است.

مالیات دیگری که مشمولان آن تا پایان امروز فرصت پرداخت آن را دارند، مالیات سکه است که خریداران سکه از بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ مشمول پرداخت مالیات هستند و خریداران سکه در سال گذشته تا پایان امروز باید مالیات متعلقه بپردازند که طبق دستورالعمل، کسی که در سال گذشته بیش از پنج تا ۱۵ سکه از بانک مرکزی خریده باشد، باید به ازای هر قطعه سکه باید ۹۶۰ هزار تومان مالیات پرداخت کند و نسبت به مازاد ۱۵ تا ۲۵ سکه به ازای هر قطعه باید معادل یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان مالیات بپردازد.

علاوه براین، نسبت به مازاد ۲۵ تا ۱۰۵ سکه نیز باید به ازای هر قطعه معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات بپردازد که نکته قابل توجه درباره مالیات سکه، افزایش قابل توجه رقم آن و کاهش سطح معافیت مالیاتی است.
بنابراین، مشمولان هر یک از این سه مالیات ذکر شده تا پایان امروز برای پرداخت مالیات فرصت دارند که بدین منظور باید از طریق مراجعه به tax.gov.ir یا www.intamedia.ir اظهارنامه‌های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مشاغل و مالیات خرید سکه از بانک مرکزی را پر کنند.

لازم به ذکر است که اگر مشمولان این سه مالیات، در موعد مقرر اظهارنامه پر نکنند و مالیات مربوطه را نپردازند، نه تنها از تسهیلات و مشوق‌ها محروم می‌شوند، بلکه مشمول جریمه خواهند شد. 
برچسب ها: مالیات سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها