به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۸۱۱۲۶

گزارش سازمان ملل ازدولت تمامیت خواه بلاروس

گزارش سازمان ملل ازدولت تمامیت خواه بلاروس
گروه بین الملل: گزارشگر ویژه سازمان ملل به بلاروس گفت فورا حدود ۵۳۰ فرد زندانی که گروه های حقوق بشری آنها را "زندانی سیاسی" در نظر می‌گیرند آزاد کند و همچنین فرستاده واشنگتن نیز صحبت از امکان اعمال تحریمهای اقتصادی بیشتر علیه مینسک کرد.
 آنائیس مارین،  در ارائه گزارش سالانه خود به شورای حقوق بشر این سازمان در شهر ژنو، بلاروس را با یک دولت تمامیت خواه مقایسه کرده و به توصیف وضعیت "در حال وخامت" این کشور از زمان انتخابات پرداخت.او با اشاره به حادثه فرود آوردن یک هواپیمای مسافربری در ماه مه در شهر مینسک که اجازه به دستگیر کردن یک وبلاگ نویس مخالف داد گفت که این حادثه "نشان دهنده تمایل مقامها برای پایان دادن به همه اشکال مخالفت از طریق تصفیه جامعه از عناصری است که نامطلوب در نظر می‌گیرد.
او  اظهار کرد: این شکلی از تصفیه است که یادآور تصفیه‌های اعمال شده از سوی کشورهای تمامیت خواه است.مارین گفت، بیش از ۳۵۰۰۰ نفر به خاطر استفاده از حقشان در زمینه آزادی تجمع صلح آمیز یا ابراز همبستگی با قربانیان سوءاستفاده به طرزی خودسرانه دستگیر شده‌اند.به گفته او، سه کاندیدای انتخاباتی مخالف پشت میله های زندان مانده‌اند و ترس از سرکوب موجب شده ده‌ها هزار بلاروسی برای پناهندگی به خارج فرار کنند.چند نماینده دیگر از جمله سایمون مانلی، سفیر انگلیس از حادثه مربوط به هواپیما در بحث شورا انتقاد کردند و بنجامین مولینگ، نماینده آمریکا نیز به امکان اعمال تحریمهای جدید اشاره کرد.
برچسب ها: بلاروس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها