به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۸۱۲۰۹

تائید خرابکاری در انرژی اتمی بعد از دو هفته

تائید خرابکاری در انرژی اتمی بعد از دو هفته
گروه سیاسی: سخنگوی دولت در نشست خبری  خود درباره اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران واقع در اطراف کرج كه دو هفته پیش صورت گرفت، گفت: اصل خرابکاری تایید می‌کنم ولی منجر به آسیب قابل توجه انسانی و تجهیزاتی نشده است. آسیب مختصری به سقف یکی از سوله‌ها وارد شده که در حال تعویض آن هستند.
  علی ربیعی ادامه داد: عکس هوایی که در برخی رسانه‌ها از آسیب وارده به این سایت منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر،‌ به صورت عکس هوایی گرفته‌اند و تفاسیر انجام گرفته در فضای رسانه ای دقیق نیست.تا کنون همه شاهد بودند هر خرابکاری صورت گرفت توان ایران افزایش یافت.
وی درباره این که  آیا مسئولیت احیای برجام در مذاکرات وزارت خارجه با تیم آقای رییسی از سوی دولت آتی پذیرفته شده و آیا دولت کنار گذاشته شده است؟ گفت:تصمیم گیری درباره مذاکرات احیای برجام در سطوح عالی، زیر نظر و هدایت مقام معظم رهبری و در شورای عالی امنیت ملی انجام می‌گیرد.این که چه کسی و در کدام دولت مذاکره نهایی انجام خواهد شد بستگی به تامین نظر جمهوری اسلامی ایران و اراده سیاسی طرف آمریکایی است. در حال حاضر، تغییری در تیم مذاکره کننده رخ نداده و می توانم بگویم که روند مذاکرات به ویژه در خصوص مسائل دشوار و فنی به پایان رسیده است.ربیعی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران برخلاف دولت آمریکا، دولت را به عنوان یک موجودیت حقوقی یکپارچه و مستمر می بیند که در برابر همه تعهدات بین المللی که دولت‌های پیشین سپرده اند، پایبند است عنوان کرد:به این ترتیب، اگر توافق در دولت دوازدهم انجام بگیرد، بدون تردید دولت سیزدهم بنا به به این قاعده حقوقی به همه تعهدات پایبند خواهد بود.

 
برچسب ها: علی ربیعی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها