کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقوط یک هواپیمای روسی با ۲۸ کشته

15 تير 1400 ساعت 17:07


گروه بین الملل:  لاشه هواپیمایی که با ۲۸ مسافر در شرق  روسیه سقوط کرد، در نزدیکی مقصد پیدا شد.
 یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که در این سانحه همه سرنشینان هواپیما جان خود را از دست داده‌اند؛ این هواپیما از شهر پتروپاولوسک-کامچاتسکیی در شرق این کشور به سمت پالانا در حرکت بود.
پالانا در حاشیه دریای اختسک در جنوب شرقی روسیه واقع شده است.پیش از یافت شدن لاشه، مقامهای محلی گفته بودند این هواپیما از صفحه رادار محو شده است.گفته شده هواپیمای آنتونوف-۲۶ پیش از فرود در مقصد ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داده بود؛ هوای مقصد در زمان سقوط هواپیما ابری گزارش شده بود.این هواپیما که در آب سقوط کرد حامل ۲۲ مسافر بود که گفته شده یکی از آنها کودک بوده و همچنین ۶ خدمه پرواز داشته.شهردار پالانا، که مقصد این هواپیما بوده هم از سرنشینان این هواپیما بود. این هواپیما پس از برخورد به صخره و زمانی که خود را آماده فرود می‌کرده و در شرایط دید کم بوده، دچار سانحه شده است.
روسیه در سالهای اخیر کارنامه ایمنی هوایی خود را ارتقا داده ولی بگفته کارشناسان این حوزه هنوز مشکلات متعددی درباره نگهداری و ایمنی ناوگان هوایی این کشور به چشم می‌خورد.
طی سالهای گذشته چندین سانحه هوایی در روسیه اتفاق افتاده است؛ در ماه مه ۲۰۱۹ یک هواپیمای "سوهو" متعلق به شرکت "ایرفلوت" در باند فرودگاه مسکو آتش گرفت و ۴۱ مسافر آن کشته شدند.
یک سال قبل از آن هم (۲۰۱۸) هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی "ساراتوف" بعد از ترک فرودگاه مسکو سقوط کرد که تمامی ۷۱ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
بعضی رسانه‌های روسی می‌گویند هواپیمایی که امروز دچار سانحه شد، از سال ۱۹۸۲ میلادی در پرواز بوده است.این نوع هواپیما که هنوز برای مقاصد نظامی و جابجایی مسافر از آن در چندین کشور مورد استفاده است، از ۵۰ سال پیش و در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق مورد استفاده بوده‌اند و سوانح متعددی داشته‌اند.


 


کد مطلب: 281218

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/281218/سقوط-یک-هواپیمای-روسی-۲۸-کشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir