به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۲۸۱۲۵۹

بستری ۵۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های تهران

بستری ۵۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های تهران
گروه جامعه: فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر اکثر شهرستان‌های استان تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند. علی رضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه نشت خبری انضباط مالی اظهار کرد:در حال حاضر اکثر شهرستان‌های استان تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و بالاترین میزان رشد تهران در مناطق شمال، غرب، جنوب و شرق تهران است. امروزه ۵۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری هستند و تمام مراکز درمانی در حال آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.
 
او ادامه داد: در حال حاضر گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و سپس ۴۰ تا ۵۰ و ۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین موارد ابتلا و بستری را تشکیل می‌دهند و میزان موارد بستری و حتی فوت گروه سنی ۷۰ تا ۸۰ سال به دلیل واکسیناسیون یا به خاطر داشتن بیماری زمینه‌ای این گروه سنی در منزل کاهش پیدا کرده است.

او بیان کرد: مدت زمان کوتاه بین بروز علایم تا بستری افراد یا انتقال بیماران از بخش به آی سی یو نشان دهنده واریانت دلتا در تهران است. اعضای یک خانواده مبتلا به بیماری کرونا با شدت و ضعف مختلف شده اند و این جهش از ویروس کرونا سبب درگیری شدید ریه و مشکلات گوارشی، ضعف، بی‌حالی، سردرد و سرگیجه و‌گلودرد است.

زالی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴۰۰۰ نفر به بخش‌های درمانی و بهداشتی سرپایی ما مراجعه کرده اند که از این تعداد ده هزار نفر فقط به بخش درمانی در تهران مراجعه داشته اند. هر فرد بیمار بین ۸ تا ۱۲ نفر را می‌تواند مبتلا کند. اصول درمانی ما تغییری نکرده است و راه‌های پیشگیری زدن ماسک، رعایت دستورالعمل‌ها و شستن دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. امروزه ۷۶/۸ درصد از مردم تهران شیوه نامه‌ها را رعایت می‌کنند، ولی بحث فاصله گذاری اجتماعی را در نظر بگیریم به لحاظ فضا‌های عمومی میزان رعایت دستورالعمل‌ها کاهش پیدا می‌کند. خانواده‌ها از انجام هرگونه دورهمی‌ها پرهیز کنند تا از این پیک با حداقل موارد عبور کنیم.

زالی گفت: ما در تهران ۸۰ مرکز تجمیعی واکسن داشته و توانایی افزایش این تعداد مراکز را داریم. باید واکسن در اختیار مچتهرتن قرار داده و بین مراکز توزیع شود تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود. تاخیر دو هفته‌ای در رسیدن واکسن مشکلاتی را ایجاد کرده بود و اصناف در چنین شرایطی باید. بر اساس جدول ستاد ملی کرونا تعطیل باشند که با وجود شرایط سخت اقتصادی خچهمگان باید رعایت کرده تا از این پیک بیماری با کم‌ترین موارد عبور کنیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها