به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۲۸۱۲۶۱

خارج کردن توده مو ۱.۵ کیلوگرمی از شکم کودک

خارج کردن توده مو ۱.۵ کیلوگرمی از شکم کودک
گروه جامعه: جراحان هندی روز پنجشنبه در یک عمل جراحی نادر توده‌ای مو را از شکم کودک ۵ ساله اهل این کشور خارج کردند. در این عمل جراحی که حدود یک ساعت به طول انجامید پزشکان یک توده مو ۱.۵ کیلوگرمی  را از شکم کودک بیرون آوردند. والدین کودک پس از شکایت کودک از درد شکم او را به بیمارستانی در شهر چاندیگراه واقع در شمال هند منتقل کرده بودند.

پزشکان پس از انجام آزمایش متوجه شدند که کودک به عارضه نادر تریکوبزوار (trichobezoar) مبتلا است. آزمایشات پزشکی نشان داد که مو‌های خورده هضم نشده یک توپ مو را در داخل معده این کودک ایجاد کرده است. والدین کودک به پزشکان گفتند که این کودک با وجود تلاش آن‌ها برای ترک عادت خوردن مو، حدود ۲.۵ سال بود که اقدام به خوردن مو‌های خود می‌کرد.

دکتر «ویوِک بهادو» و تیم پنج نفره او این عمل جراحی را انجام دادند. این تیم جراحی در پایان موفق شد این توده مو را از بدن کودک خارج کند. دکتر بهادو در این باره گفت: «والدین کودک تلاش کردند تا مانع عادت دختر خود در خوردن مو شوند، حتی آن‌ها مو‌های این کودک را کوتاه کردند، اما این دختر اقدام به خوردن مو‌های دیگران می‌کرد. معده کودک پر از مو بود و به همین دلیل این دختر از اشتها افتاده بود.»وضعیت این دختر پس از عمل جراحی مساعد گزارش شده است. گفتنی است؛ تریکوبزوار به توده‌ای از مو‌های هضم نشده در دستگاه گوارش گفته می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها