به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۸۱۳۰۲

بیرانوند: از ژوپیرلیگ تا لالیگا راهی نیست!

بیرانوند: از ژوپیرلیگ تا لالیگا راهی نیست!
گروه ورزشی: تاك قد كشيده در آن سوي دره‌هاي زاگرس ديگر ميان قاب عكس كهنه بچگي‌هايش پنهان نيست. او در كارزارهاي بزرگ با سيوها و پروازهايش كاري مي‌كند كه صنوبرهاي بلند به دستان پسر لرستان حسادت كنند. عليرضا بيرانوند حالا چند قدم مانده به ۳۰سالگي آنقدر پخته شده كه از كابوس‌ها فاصله بگيرد و تنها به بسته نگه داشتن سنگرها بينديشد. مرد شماره يك تيم ملي اين روزها درآوردگاه آنتورپ به فواره‌اي چشم‌نواز بدل شده تا سكاندار دانماركي مهر تاييد بر نامه اعمالش بنشاند و كليد آشيانه قشون جاه‌طلب شهر ابري بلژيك را در مُشتش قرار دهد.

او در سالي كه به جام جهاني ختم خواهد شد به درخشش در قلب اروپا و حفاظت از قفس توري ايران مي‌انديشد. براي عليرضا بيرانوند باران همه جا به يك لحن مي‌بارد و به همين دليل ساده هر كجا كه هست پا به پاي پيچك‌ها از ديوار رستگاري بالا مي‌رود. با مرد شماره يك قلعه ايران پس از مدت‌ها همكلام شديم و حرف‌هاي قلعه‌چي تيزچنگي را شنيديم كه پشت پرچين روياها از فتح قله‌هاي رفيع‌تر سخن گفت.

در بازي تداركاتي با اوترخت يك نيمه بازي كردي و دوباره در رويال آنتورپ استارت زدي.
بله بازي خوبي از آب درآمد و من هم نيمه دوم به ميدان رفتم و چند سيو خوب داشتم. بازي با هلندي‌ها باعث شد تا مربي دانماركي تيم در ابتداي راه شناخت بيشتري از بچه‌ها پيدا كند و با دست بازتر عمل نمايد.

مشخص نيست امسال ژان بوته گلر فيكس خواهد بود يا تو؟ قرائن و شواهد چه مي‌گويند؟
من براي فيكس شدن مي‌جنگم و در سالي كه قرار است ان‌شاءالله در جام جهاني قطر به ميدان بروم دوست دارم در تيم باشگاهي‌ام شماره يك باشم. اين البته بستگي به ميزان آمادگي‌ام در تمرينات دارد و بايد به مربي جديد خودم را ششدانگ ثابت كنم. تا ببينيم خدا چه مي‌خواهد و چه اتفاقاتي روي خواهد داد.

مثل اينكه باشگاه براي ادامه حضور تو در آنتورپ چراغ سبز نشان داده. درست است اين خبر؟
خب بعد از جدا شدن مربي فصل قبل از آنتورپ به نظر مي‌رسد باشگاه براي ادامه همكاري آماده است و مديران باشگاه دوست دارند من با آنتورپ يك فصل ديگر در ژوپير ليگ بازي كنم. راستش اين وسط يك نكته مهم هست.

چه نكته‌اي عليرضا؟
اينكه خودم هم تصميم گرفته‌ام در اروپا بمانم و توانمندي‌هايم را بيشتر نشان بدهم. به هر حال يك دروازه‌بان براي پيشرفت در فوتبال بايد رو به جلو حركت كند و هر فصل بهتر از فصل قبل ظاهر شود. من عزمم را جزم كرده‌ام در سال راهيابي تيم ملي به جام جهاني قطر آنقدر بدرخشم كه اسكوچيچ هم با خيال راحت مرا به زمين بفرستد.

خودت فكر مي‌كني فرجام عليرضا بيرانوند در فوتبال اروپا چه باشد؟
شك نداشته باشيد اگر بتوانم در ادامه مسير نمايش‌هاي قابل قبولي داشته باشم و روي نيمكت جا نگيرم آينده خوبي در انتظارم خواهد بود. به عبارت ديگر موفقيت در آنتورپ و متعاقبا درخشش با تيم ملي در جام جهاني قطر باعث خواهد شد سر از ليگ اسپانيا يا ليگ جزيره دربياورم. از ژوپير ليگ تا لاليگا راه زيادي نيست.

از تيم ملي هم صحبت كنيم.با اين گروه‌بندي افق پيش روي يوزها را چطور آناليز مي‌كني؟
ما در گروه نسبتا خوبي قرار گرفته‌ايم و با يك برنامه‌ريزي درست و البته همدلي ميان كادر فني و بچه‌ها مي‌توانيم جشن صعود به جام جهاني را زودتر از موعد برپا كنيم. دلم گواهي مي‌دهد تيم ملي زودتر از ديگر تيم‌هاي آسيايي به دوحه خواهد رسيد. ما در منامه اثبات كرديم كه خواستن توانستن است. ديگر اجازه نخواهيم داد تيم ملي دچار استرس و دلواپسي شود و كار به اما و اگر بكشد. مطمئن باشيد.

ترافيك شديد لژيونرها و بازيكنان آماده ليگ برتر براي كادر فني دردسرساز نخواهد شد؟ رك باش!
اصلا اينطور نيست. وقتي بحث موفقيت ايران به ميان بيايد همه در يك صف آماده جنگيدن خواهند شد و بين بازيكنان فيكس و نيمكت‌نشين هيچ فاصله‌اي نخواهد بود. ما در اردوي تيم ملي بچه‌هاي باتجربه‌اي داريم كه مي‌توانند در سخت‌ترين شرايط دل‌ها را به يكديگر نزديك ‌كنند.

نقش كادر فني هم اين وسط خيلي مهم است. قبول داري كه؟
يقينا. ما كادر فني خوب و سرد و گرم چشيده‌اي داريم و دراگان در منامه نشان داد كه از هنر رهبري تيم ملي برخوردار است. خوشبختانه اسكوچيچ شناخت خوبي از فوتبال ما و عواطف حاكم بر تيم دارد.

از ابقاي او خوشحال شدي؟
اين خواست همه بچه‌ها بود. دراگان يك مربي صميمي است كه كارش را بلد است و با ايجاد روح مودت در اردوي تيم ملي همه‌چيز را براي نتيجه‌گيري مهيا مي‌كند. گفتم كه دلم گواهي مي‌دهد با تلاش بچه‌ها و كادر فني، ايران ويزاي حضور در قطر را خيلي زود دريافت كند.

۴۴ بازي ملي و ۲۷ كلين شيت. به تداوم اين ركورد قابل توجه در تيم ملي چقدر اميدوار هستي؟
انسان به اميد زنده است. من يك‌روز از لرستان به تهران آمدم و سختي‌ها را به جان خريدم و از وحدت به پرسپوليس و تيم ملي رسيدم. حالا هم مي‌خواهم آرزوهاي بزرگ‌تري را دنبال كنم و به آنچه در ذهن مي‌پرورانم دست يابم. آرزو بر جوانان عيب نيست. من هنوز ۲۹ ساله‌ نشده‌ام.

پس مي‌تواني به پرواز در دو جام جهاني ديگر دل ببندي؟
صد درصد. يادتان باشد اگر خدا بخواهد و بنده‌اش هم كوشا باشد هر اتفاق خوبي خواهد افتاد. من دروازه‌باني نيستم كه خيلي زود قانع شوم و برابر بلندپروازي‌ها كوتاه بيايم. سقف آرزوهاي من بلندتر از حد تصور خيلي‌هاست.
مرجع : روزنامه اعتماد
برچسب ها: علیرضا بیراوند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها