به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۲:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۲۸۱۳۳۹

اتهام به چین بابت قاچاق انسان

اتهام به چین بابت قاچاق انسان
گروه بین الملل: وزارت خارجه آمریکا نام چین را در فهرست کوچکی از کشورها قرار داد که دولت‌هایشان در "سیاست یا الگوی" قاچاق انسان و نقض حقوق بشر دست دارند و به ویژه به رفتار با اویغورها و دیگر اقلیت‌ها اشاره کرد.
 دولت چین در چهار سال گذشته "اقدام به بازداشت گسترده و اجرای کمپین سیاسی تلقین علیه مسلمانان اویغور و دیگر گروه‌های اقلیت قومی و مذهبی در سین کیانگ کرده است."
صداهای شجاع بازمانده‌ها، اعضای خانواده آنها در خارج، محققان و گروه‌های فعال بین‌المللی به طور جامع استفاده تبعیض‌آمیز جمهوری خلق چین از فناوری‌های جاسوسی و نسبت ناروا دادن و اتهامات کیفری برای ربایش و بازداشت بیش از یک میلیون مسلمان شامل اویغورها، قومیت هوی، قومیت قزاق، قومیت قرقیز، قومیت تاجیک و قومیت ازبک را ثبت کرده‌اند.
وزارت خارجه آمریکا گفت: بازداشت در این کمپ‌ها با هدف حذف هویت‌های قومی و مذهبی به بهانه آموزش حرفه‌ای انجام می‌شود و کار اجباری، تاکتیک اصلی مورد استفاده برای این سرکوب است.در این گزارش آمده است: در سین کیانگ مقام‌ها از تهدید خشونت فیزیکی، تزریق اجباری موادمخدر، سوءاستفاده فیزیکی و جنسی و شکنجه برای وادار کردن زندانیان به کار در کارخانه‌های دورافتاده یا کار برای تولید پوشاک، کفش، فرش، الیاف، محصولات غذایی، تزیینات مربوط به تعطیلات، مصالح ساختمانی، مواد قابل استخراج، مواد برای تجهیزات انرژی خورشیدی و سایر اجزای انرژی‌های تجدیدپذیر، لوازم الکترونیکی مصرفی، ملحفه، محصولات مو، لوازم تمیزکننده، تجهیزات محافظت شخصی، ماسک صورت، مواد شیمیایی داروسازی و سایر کالاها استفاده می‌کنند و این محصولات راهشان را به بازار فروش و منازلی در سراسر جهان باز می‌کنند.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم آنچه "سوءرفتارهای دولت چین" خواند، محکوم کرده است.
بلینکن گفت: دولت چین بیش از یک میلیون تن را در ۱۲۰۰ کمپ اجباری تحت کنترل دولت در سراسر سین‌کیانگ بازداشت کرده است. بسیاری از بازداشتی‌ها هدف خشونت فیزیکی، سوءاستفاده جنسی و شکنجه قرار گرفتند تا وادار به تولید پوشاک، لوازم الکترونیکی، تجهیزات خورشیدی و محصولات کشاورزی شوند. و در حالی که این اقدامات فاحش‌ترین موارد در سین‌کیانگ است، در گزارش امسال اشاره شده که چین شهروندان خود را به کار اجباری در سایر مناطق این کشور هم واداشته است.وزیر خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از شرکایمان در سراسر جهان می‌خواهیم تا به ما در محکوم کردن نسل‌کشی و جرایم علیه بشریت چین در سین‌کیانگ ملحق شوند و گام‌هایی برای جلوگیری از ورود این کالاهای ساخته شده با کار اجباری به زنجیره‌های تامین ما بردارند.  
وزارت خارجه آمریکا خصوصا به شرکت‌های تولید و ساخت سین‌کیانگ متعلق به حزب کمونیست چین اشاره کرد و آن را یک سازمان اقتصادی و چریکی خواند که روی مناطقی متشکل از حدودا سه میلیون پرسنل نظارت دارد و مدعی شد که آن سازمان "جمعیت زندانیان و جوامع محلی را به کار در معادن پرخطر، ساخت و ساز، تولید و فراوری موادغذایی وادار می‌کند و هزاران بزرگسال و کودک اویغور به برداشت پنبه مجبور می‌شوند."وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد این محصولات و مواد اولیه به زنجیره‌های تامین بین‌المللی تزریق می‌شوند و همدستی در کار اجباری جمهوری خلق چین در سراسر جهان را اشاعه می‌دهد.
گزارش "قاچاق انسان" ۲۰۲۱ وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که ۱۱ دولت در سراسر جهان "سیاست یا الگوی قاچاق انسان، قاچاق در برنامه‌های تحت حمایت مالی دولت، کار اجباری وابسته به دولت، برده‌داری جنسی در کمپ‌های دولتی یا استفاده از کودک سربازان" دارند و این شامل چین، افغانستان، میانمار، کوبا، اریتره، کره‌شمالی، ایران، روسیه، سودان جنوبی، سوریه و ترکمنستان می‌شود.  به دنبال انتشار این گزارش، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین این ادعاها را بی اساس و بر پایه دروغ و شایعات توصیف کرد. وانگ گفت: این بیش از همه، نیت شوم آمریکا در استفاده از حقوق بشر به عنوان بهانه‌ای برای حمله و لکه‌دار کردن وجهه چین و مداخله در امور داخلی چین را فاش می‌کند.

 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها