به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۸۱۳۷۸

خوزستان استان مبنایی در زمینه کشاورزی است

خوزستان استان مبنایی در زمینه کشاورزی است
گروه جامعه: رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در بازدید از تالاب هورالعظیم گفت: بدنبال خبرهایی که در خصوص تالاب هورالعظیم در رسانه ها منتشر شد، تصمیم گرفتیم که از منطقه بازدیدی به عمل آوریم. عبدالله ایزدپناه افزود: با توجه به بازدیدی که به عمل آمده متوجه شدیم که تالاب با تنش آبی روبه رو است و نیاز به توجه و تامین حق آبه از سوی وزارت نیرو و سازمان آب و برق دارد، در غیر این صورت قطعا با بحران روبه رو می شویم و حتما در دیدار با وزیر نیرو و در مجلس موضوع را مطرح و تا رسیدن به نتیجه پیگیر قضیه فوق خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در رابطه با تلف شدن حجم فراوانی از ماهی ها که در رسانه ها و فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد باید عنوان کنم که اتفاق فوق در آبهای عراق رخ داده است و جوسازی رسانه ای است و انتظار داریم رسانه ها در این زمینه به جامعه آرامش بدهند.

وی گفت: اینکه با خشکسالی روبه رو هستیم قابل کتمان نیست و خشکسالی فوق طی ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و باید با موضوع فوق کنار آمد و با مدیریت و تدبیر منابع آبی از موضوع فوق گذر کنیم و متاسفانه وزیر نیرو و مجموعه این وزارتخانه نتوانسته از عهده این مهم برآید و امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید که دولتی انقلابی و جهادی خود را معرفی کرده و همچنین انتخاب کابینه ای قوی و کارآمد شاهد رفع مشکلات مردم که بر اساس سوء مدیریت بوجود امده است باشیم.

ایزدپناه اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد خشکسالی و کم آبی در کل استان و کشور هستیم، اما بزرگترین مشکل حال حاضر در زمینه منابع آبی عدم مدیریت مناسب وزارت نیرو به خصوص در حوزه خوزستان است، این در حالی است که جدای از موضوع نفت، گاز، پتروشیمی و … که بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع می کنند، ما در حوزه کشاورزی هم صاحب حرف هستیم و خوزستان یک استان مبنایی در زمینه کشاورزی کشور است و در تولیدات بسیاری از محصولات کشاورزی مثل گندم و … حرف اول را می زند.

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: جای تاسف دارد وزارت نیرو مدام در حال برنامه ریزی برای انتقال آب از سرشاخه ها باشد و استان ۵ میلیون نفری و مرزنشین خوزستان را که بخش عمده ای از مردم آن کشاورز و دامدار هستند را با مشکل امنیتی و مهاجرتی روبه رو کند و امیدواریم وزارت نیرو از این سیاست های غلط دست بردارد و به این موضوع پایان دهد.رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان گفت: قطعا یکی از برنامه های اصلی مجمع نمایندگان خوزستان در دولت آینده خاتمه دادن به موضوع انتقال آب برای همیشه است.
مرجع : خبر فوری
برچسب ها: خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها