به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۸۱۴۱۵

بازیگر مولان رئیس هیئت داوران جشنواره پکن شد

بازیگر مولان رئیس هیئت داوران جشنواره پکن شد
گروه فرهنگی: گونگ لی بازیگر فیلم سینمایی «مولان» به عنوان رئیس هیئت داوران این دوره از جشنواره فیلم پکن، جوایز تیانتان را اهدا خواهد کرد. یازدهمین دوره این جشنواره قرار است، به صورت فیزیکی از ۱۴ تا ۲۱ آگوست در پایتخت چین برگزار شود.در بیانیه‌ای که این جشنواره منتشر کرده به حضور این بازیگر به عنوان رئیس هیئت داوران در جشنواره‌های مهم اشاره شده است که از جمله آن‌ها می‌توان دوره پنجاهم جشنواره بین المللی فیلم برلین، دوره پنجاه و نهم جشنواره فیلم ونیز، شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی توکیو و هفدهمین دوره جوایز بین المللی فیلم شانگ‌های را نام برد. او همچنین در سال ۱۹۹۷ به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن فعالیت کرده بود.

گونگ لی اخیراً در فیلم لایو اکشن «مولان» محصول دیزنی در کنار لیو ییفئی ایفای نقش کرده بود. این فیلم ۴۱ میلیون دلار در گیشه چین فروخت.جشنواره فیلم پکن در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد. این رویداد عموماً در ماه آوریل برگزار می‌شود، اما برپایی آن به دلیل همه گیری کووید ۱۹ در سال گذشته به تابستان موکول شد. آوریل امسال، این جشنواره اعلام کرد که دوباره برگزاری رویداد عقب افتاده و میانه ماه آگوست میزبان فیلمساز‌ها خواهد بود.
در سال ۲۰۱۹ جایزه تیانتان بهترین فیلم به «یک مرد خوشبخت» نماینده دانمارک رسید. جایزه بهترین کارگردانی را هم لاسلو نمش مجارستانی برای فیلم «غروب آفتاب» دریافت کرد. در این رویداد فروغ قجابگلی هم برای «تهران: شهر عشق» جایزه بهترین بازیگر نقش زن را دریافت کرد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها