به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۲۸۱۴۱۹

کدام بخش بیشترین ایجاد شغل را دارد؟

کدام بخش بیشترین ایجاد شغل را دارد؟
گروه اقتصادی: به اعتقاد یک فعال حوزه کار، بخش مسکن دارای ظرفیت‌های بالای اشتغال است به نحوی که با فعال شدن ساخت و ساز در کشور بسیاری از کارخانه ها و رشته شغل ها به رونق می رسند و نیروهای کار زیادی مشغول کار می شوند.
رحمت اله پورموسی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ایجاد شغل در کشور اظهار کرد: در بحث حل معضل بیکاری و ایجاد شغل، ظرفیتهای زیادی در کشور داریم. خوشبختانه سرمایه گذار داخلی و خارجی هم تمایل به سرمایه گذاری در کشور دارند منتها باید یک مدیریت قوی حاکم شود. اگر مدیریت قوی داشته باشیم بیشتر از ظرفیت موجود توان اشتغالزایی خواهیم داشت و دیگر گرفتاریها و معضلات اجتماعی را شاهد نخواهیم بود.

وی گفت: یکی از مواردی که باعث شده جامعه به سمت و سوی مشکلات و بزهکاری برود، بیکاری است که اگر حل شود بسیاری از مسایل اجتماعی و مشکلات اقتصادی برطرف می شود.این فعال حوزه کار در پاسخ به این پرسش که کدام بخش اقتصادی از ظرفیت بالایی برای اشتغال برخوردار است؟ گفت: در حال حاضر  هزاران شغل با بخش مسکن در ارتباط است و از گچکار و بنا گرفته تا لوله کش و نقاش در بالا رفتن یک ساختمان نقش دارند لذا اگر بخش مسکن و ساخت و ساز را فعال کنیم، علاوه بر اینکه نیروی کار زیادی در آن مشغول کار می شوند، کارخانه ها و رشته شغل های زیادی هم از این طریق رونق می گیرند.

پورموسی با اشاره به برنامه مسکن و اشتغال دولت سیزدهم، اظهار کرد: آقای رئیسی برنامه  اشتغال و مسکن را مطرح کردند به این جهت که اگر بخش مسکن را فعال کنند اشتغال و بازار کار هم رونق می گیرد و بخشهای زیادی درگیر کار می شوند.

این فعال حوزه کار از بخش کشاورزی به عنوان یکی دیگر از حوزه های دارای ظرفیت نام برد و گفت: خیلی از کسانی که در روستا به کشاورزی اشتغال داشتند به دلیل قیمتهای نجومی کود و نهاده های دامی و سایر هزینه ها به تدریج کار را رها کرده و به شهرها رفتند و ناچار به مسافرکشی روی آوردند بنابر این توصیه این است که به بخشهای کشاورزی و دامپروری بها داده شود تا از این طریق هم میزان تولیداتمان در این بخشها بیشتر شود و هم حجم صادراتمان گسترش یابد.

به گفته وی، هزینه ایجاد شغل در بخش کشاورزی پایین است و توجه به کشاورزی باعث می شود که مدیریت بهتری در بحث کنترل تورم داشته باشیم چرا که با افزایش تولید محصولات کشاورزی، قیمتها پایین می آید.
برچسب ها: اشتغال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها