به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۲۸۱۴۹۵

شكایت ترامپ از فیسبوک، توییتر و گوگل

شكایت ترامپ از فیسبوک، توییتر و گوگل
گروه بین الملل:  رئيس‌جمهور پیشین آمریکا از شرکت‌های گوگل، فیسبوک و توییتر و مدیرعامل‌های آنها شکایت کرد. به گزارش واشنگتن پست این شکایت به دادگاهی در فلوریدای جنوبی ارائه شده است.
برخی هواداران دونالد ترامپ که حساب‌های کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی مسدود شده‌ است نیز از جمله دیگر شاکیان هستند.
دونالد ترامپ،  در یک کنفرانس خبری در نیوجرسی گفت: «ما از دادگاه می‌خواهیم تا به سانسور مردم آمریکا توسط این شرکت‌ها پایان دهد.»
در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری دولت ترامپ و پس از حمله هواداران او به ساختمان کنگره آمریکا که در جریان آن پنج نفر کشته شدند، فیسبوک، توییتر و گوگل به دلیل نگرانی‌های امنیتی حساب‌های کاربری دونالد ترامپ را معلق کردند. دونالد ترامپ در نشست خبری اعلام شکایت گفت: «ما خواهان پایان ممنوعیت‌های پنهانی، توقف ساکت کردن و در لیست سیاه قرار دادن، فرهنگ مسدود و لغو کردنی هستیم که به خوبی از آن خبر دارید.»بر اساس شکایت صورت‌گرفته با مسدود کردن حساب‌های کاربری دونالد ترامپ "اولین حق اساسی او (آزادی بیان)" زیر پا گذاشته شده است. این شکایت همچنین خواستار لغو ماده ۲۳۰ است. این ماده  یک قانون اینترنتی چند دهه‌ای را که شرکت های فناوری را از طرح دعوی در مورد تصمیمات تعدیل محتوا محافظت می‌کند. ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود نیز تلاش کرده بود با لغو این قانون فشار به شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهد.
 امکان موفقیت این شکایت در دادگاه بسیار اندک است. به گفته کارشناسان حقوقی، این شرکت‌های فن‌آوری خصوصی بر اساس قانون آزادی بیان می‌توانند مطالب منتشر‌شده بر روی شبکه‌های خود را کنترل کنند و بر اساس این قانون نمی‌توان از آن‌ها شکایت کرد.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها