به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۸۱۵۰۰

ترور خبرنگار مشهور پرونده‌های جنایی هلند

ترور خبرنگار مشهور پرونده‌های جنایی هلند
گروه بین الملل: پیتر آر دفریز، خبرنگار معروف هلندی که اخبار مربوط به گروه‌های تبهکاری را پوشش می‌داد  در آمستردام ترور شد.
او هنگام ترک یک استودیوی تلویزیونی که به عنوان مهمان در آنجا حضور داشت، مورد اصابت حداقل پنج گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد. به گفته شاهدان،  دفریز از ناحیه سر نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
در پی این حادثه، پلیس هلند از بازداشت سه مظنون از جمله فرد تیرانداز خبر داد اما جزئیات بیشتری در مورد افراد بازداشت شده و انگیزه‌های احتمالی این سوء قصد ارائه نکرد.
به گفته شهردار آمستردام،  دفریز ۶۴ ساله در حال حاضر برای «زنده ماندن» می‌جنگد.  دفریز که به دلیل نقشش در پیگیری پرونده های جنایی در هلند شناخته شده است، پیشتر تهدیداتی دریافت کرده بود. دفریز اخیراً به پرونده جنایی گروهی رسیدگی می‌کرد که رهبرش رضوان الطاغی است. رضوان الطاقی که از او به عنوان «تبهکاری خطرناک» در هلند یاد می‌شود در سال ۲۰۱۹ در دبی بازداشت و تحویل هلند شد.مارک روته، نخست وزیر هلند با بیان اینکه سوء قصد به  دفریز «تکان دهنده و غیرقابل تصور» است، گفت که حمله به یک «روزنامه نگار شجاع»، حمله به آزادی مطبوعات است.فردیناند گراپرهاوس، وزیر دادگستری هلند نیز گفت که روز ترور  دفریز یک روز سیاه نه تنها برای افراد نزدیک به او بلکه برای آزادی مطبوعات است.
او در ادامه گفت که دولت هلند خواهان آزادی عمل روزنامه نگاران برای انجام هر تحقیقی در این کشور هستند اما به گفته او این روند با ترور  دفریز تضعیف شده است.نماینده کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران که در آمریکا مستقر است هم گفت که روزنامه نگاران در اتحادیه اروپا باید بتوانند درباره جرم و فساد، بدون نگرانی از امنیت شان تحقیق کنند.

 
برچسب ها: هلند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها