به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۲۸۱۵۳۶

جاسوسان : حال کیم جونگ اون خوب است

جاسوسان : حال کیم جونگ اون خوب است
گروه بین الملل: سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی فاش کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با وجود آنکه در چند ماه گذشته ۱۰ تا ۲۰ کیلو وزن کم کرده است، مشکل جسمانی ندارد.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از ها تائه-کئونگ، عضو کمیته اطلاعاتی پارلمان به خبرنگاران گفت ظرف چند ماه گذشته رهبر کره‌شمالی تحت رژیم غذایی بوده، اما حالش خوب است.
این مقام با اشاره به گزارش سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گفت: کیم به تازگی ۱۰ تا ۲۰ کیلو کاهش وزن داشته و همچنان مشغول فعالیت‌های حکومتداری معمول است.
روزنامه چوسون ایلبو چاپ کره جنوبی پیشتر گزارش داده بود که کیم جونگ اون ۱۷۰ سانتی متر قد و ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد. رسانه دولتی کره‌شمالی به تازگی فاش کرد که کیم جونگ اون کاهش وزن داشته چون برای منافع کشورش کار می‌کند. در همین حال چندین رسانه خارجی گمانه‌زنی کردند که علت کاهش وزن او میتواند یک مشکل جسمانی باشد.
یکی از قانونگذاران حاضر در جلسه ، سرویس اطلاعات ملی در جلسه توجیهی غیرعلنی به قانونگذاران گفت که هیچ اطلاعاتی مبنی بر دریافت واکسن توسط رهبر کره شمالی کشف نشده است.
برنامه مورد حمایت سازمان ملل برای ارسال واکسن کووید ۱۹ به سراسر جهان ، در ماه فوریه گفت که کره شمالی می تواند ۱.۹ میلیون دوز در نیمه اول سال دریافت کند. اما این محموله انجام نشده است و هیچ گزارشی مبنی بر تلاش کره شمالی برای تأمین واکسن در جای دیگر برای ۲۶ میلیون نفر گزارش نشده است.
 برخی از کارشناسان غیر دولتی حدس می زنند که کیم و معاونان ارشد وی ممکن است واکسن های وارد شده از طریق کانال های غیررسمی را دریافت کرده باشند.
کیم بیونگ کی قانونگذار دیگری گفت: کره شمالی برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مرزها به عنوان بخشی از اقدامات ضد ویروس خود ، در حال ساخت پست های نگهبانی و سازه های بتونی در امتداد مرز خود با چین است.
وی گفت: به نمایندگان مجلس گفته شد که کره شمالی حتی اجازه ورود دیپلمات ها از چین ، متحد اصلی خود را نمی دهد. کیم جونگ اون اخیراً مقامات عالی رتبه را به دلیل شکستهای "حیاتی" در پیشگیری از ویروس کرونا که باعث "بحران بزرگی" شد ، تحسین کرد. اما دولت وی همچنان ادعا می کند که یک رکورد کامل در دفع ویروس از قلمرو خود دارد ، ادعایی که توسط کارشناسان خارجی بسیار مورد سوال است.
یونیسف ، که واکسن هایی را از طرف کوواکس تهیه و تحویل می دهد ، گفت هنوز مشخص نیست که چه زمانی واکسن ها در کره شمالی تحویل داده می شوند.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها