به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۲۸۱۵۳۸

کلاهبرداری در پوشش نظافتچی

کلاهبرداری در پوشش نظافتچی
گروه جامعه: ماموران پلیس آگاهی زنی را که تحت عنوان نظافتچی اقدام به کلاهبرداری از فروشگاه‌های اینترنتی کرده بود، دستگیر کردند.
 بیست و هفتم آذر ماه سال گذشته بود که مالک یک فروشگاه اینترنتی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه و به ماموران گفت: خانمی پس از تماس تلفنی با فروشگاه، خود را نازگل معرفی و دو دستگاه تلفن همراه سامسونگ به ارزش حدود یک میلیارد ریال را از ما خریداری کرد. او از ما خواست تا تلفن همراه را برایش ارسال کنیم و مبلغ را در همان محل پرداخت کند. پیک شرکت نیز در همین راستا کالای خریداری شده را  به آدرس تهرانسر ارسال کرد. 
شاکی ادامه داد: با مراجعه پیک به آدرس اعلامی، این زن نسبت به تحویل گوشی ها اقدام کرد و با این بهانه که کارت عابربانک را به همراه نیاورده، از پیک خواسته تا دقایقی صبر کند تا کارت بانکی را بیاورد. در همین حین نیز یک دستگاه سواری پژو پارس سفیدرنگ از پارکینگ منزل خارج شده که پیک تصور کرده متعلق به یکی از همسایگان است. اما زمانی که خبری از خریدار نمی‌شود متوجه شده که خریدار با همان خودروی سواری از محل خارج شده است.
در پی این اقدام و طرح شکایت رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفته و آنان با بررسی ساختمان متوجه شدند که  ساختمان سه طبقه بوده که در طبقه اول  و سوم آن افراد سالخورده ساکن بوده و طبقه دوم آن نیز خالی از سکنه است. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران متوجه شدند که فرزندان زوج سالخورده ساکن در این ساختمان حدود پنج روز قبل با زنی که خود را به عنوان خریدار تلفن همراه معرفی کرده بود، تماس داشته و از او برای نظافت منزل مادرش دعوت کرده اند.
با کسب این اطلاعات مشخص شد که نازگل در پوشش نظافتچی وارد آن ساختمان شده و با سوءاستفاده از آدرس محل اقدام به خرید تلفن همراه کرده است. اما نشانی از او در دست نبود. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش ماموران موفق به شناسایی مخفیگاه این زن در محله تهرانسر شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.
با انتقال نازگل به مقر پلیس، او تحت بازجویی قرار گرفته  و در جریان آن اعتراف کرد که تحت عنوان نظافتچی منزل اقدام به ثبت آگهی کردم. زمان انجام کار به همراه برادرم به خانه کارفرما رفته و خودروی او را به پارکینگ منتقل کردیم. آدرس همان خانه را نیز به فروشگاه اینترنتی داده بودم. وقتی که سفارش را آوردند من کارم را در آن خانه انجام داده و منتظر خروج بودم که به محض دریافت گوشی وارد پارکینگ شده و به همراه برادرم از خانه خارج شدیم.
با اخذ این اطلاعات برادر این زن نیز دستگیر شد که این افراد در انجام بازجویی ها به ۱۱ فقره کلاهبرداری از فروشگاه های اینترنتی در پوشش نظافتچی اعتراف کردند.
پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که برای متهمان پرونده ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. پلیس همچنین به شهروندان هشدار داد که نطافتچی را از مراکز مورد تایید انتخاب کرده و فروشگاه های اینترنتی نیز قبل از دریافت پول کالایی را به شهروندان تحویل ندهند.
برچسب ها: کلاهبرداری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها