به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۲۸۱۵۵۵
با اسلحه بخواهند کشوری را بگیرند و بعد بگویند حکومت اسلامی!

اعتراض احمدی‌نژاد به حمایت از تروریست‌های طالبان

با کمک بیگانگان عده‌ای را مسلح کردند تا با تسلط به رسمیت شناخته بشوند
اعتراض احمدی‌نژاد به حمایت از تروریست‌های طالبان
گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد در پیامی به مناسبت تحولات جاری در افغانستان گفت: بيش از 40 سال است كه مردم عزيز افغانستان، اسير سياست هاي شيطاني قدرت هاي بزرگ و بازيگران منطقه اي هستند، حقوق اساسي مردم ناديده گرفته شده و هر كس به نوعي درصدد دخالت، تاثيرگذاري و هدایت حوادث به نفع خودش است.
به گزارش دولت بهار، رئیس جمهور سابق تاکید کرد: من به صراحت اعلام مي كنم كه ملت ايران، دوست و برادر مردم افغانستان و غمخوار آنان است. مردم افغانستان، مردمي دوست داشتني، بافرهنگ، با سابقه طولاني تمدني، انسان هايي باهوش، پركار، پرتلاش، صميمي و مومن و بخشي از يك حوزه تمدني بسيار بزرگ و فرهنگ بسيار عظيم، انساني و اخلاق مدار هستند.
متن کامل پیام احمدی نژاد درباره تحولات جاری در افغانستان به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يده
امروز لازم است درباره حوادثي كه در كشور همسايه و برادر ما، افغانستان مي گذرد، نكاتي را خدمت ملت عزيز ايران عرض كنم. شايد يكي از غمبارترين حوادثي كه در طول تاريخ اتفاق افتاده، حوادثي است كه طي 40 سال اخير، در افغانستان شاهد آن هستيم.
بيش از 40 سال است كه مردم عزيز افغانستان، اسير سياست هاي شيطاني قدرت هاي بزرگ و بازيگران منطقه اي هستند. حقوق اساسي مردم ناديده گرفته شده و هر كس به نوعي درصدد دخالت، تاثيرگذاري و هدایت حوادث به نفع خودش است.
من يادم مي آيد كه در اولين ديدار با رئيس جمهور قبلي افغانستان، با ايشان درباره قصد حمله، تصرف، به هم ريختن و ايجاد درگيري داخلي در افغانستان توسط قدرت هاي بزرگ صحبت مي كرديم. به اتفاق، با اسناد و اطلاعاتی كه موجود بود، تاكيد كرديم كه آنها به فکر مردم افغانستان و اين شعارهايي كه مي دهند، نيستند. آنها به دنبال معادن بسيار غني از جمله معادن مس و ساير كاني هاي بسيار گرانبهای افغانستان هستند.
از روز اولي كه وارد افغانستان شدند، اولين چيزي كه بُردند، نقشه هاي معادن افغانستان بود و بسياري را هم خودشان با دستگاه ها و سيستم هايي كه دارند، شناسايي كردند تا بتوانند مسلط شوند. الان هم دنبال همان هستند. در كل خاورميانه، مسئله همين
مدرسه کودکان و عروسی‌ها منفجر کردند و مردم افغانستان را در خون غلطاندند
است. بحث انرژي است، مي خواهند مسلط شوند و انرژي ارزان را ببرند تا بتوانند دنيا را چپاول كنند.
به چند مورد از اين حوادث يا جريانات اشاره مي كنم؛ ظاهرا همه پذيرفته اند كه عده اي مسلح شوند، با كمك ديگران و بيگانگان، حركت كنند و اگر توانستند تسلط پيدا كنند، به رسميت شناخته مي شوند. در واقع "اصالت قدرت" و "غلبه" به رسميت شناخته شده است.
دوم و بدتر اينكه، با اسلحه مسلط شوند و ادعا كنند كه مي خواهند حكومت اسلامي تشكيل دهند. اين يك ظلم مضاعف است. بدترين نوع معرفي از يك مكتب آسماني است. اسلام و همه اديان آمده اند كه حقوق ملت ها احيا شود. بويژه حق حاكميت و حق تعيين سرنوشت ملتها به رسميت شناخته شود. اینکه با اسلحه برويم، بگيريم و بعد نامش را حكومت اسلامي بگذاريم! كدام حكومت اسلامي!؟ پول مي دهند، پشتيباني مي كنند، سلاح مي دهند، مردم را به جان هم مي اندازند، بعد هم مي نشينند و نگاه مي كنند، تشويق مي نمایند و يا با سكوتشان رضايت خودشان را اعلام مي كنند.
يك دوره طولاني هم كه اشغالگران اجنبي آمدند و هر كاري كه دلشان خواست آنجا كردند. كشتار مردم، كشتار مردم در مراسم عروسي، انفجار مدرسه بچه هاي مظلوم و بيگناه! چقدر در اين 40 سال، درگيري شده، بمب منفجر شده، بمباران شده و چه بسيار مردم عزيز و بيگناه افغانستان در خون خودشان غلتيدند و 40 سال يك كشور عقب افتاد. تمام منابعش از بين رفت، زيرساخت هايش نابود شد، ميليون ها نفر، آواره كشورهاي دور و نزديك شدند. همه این اتفاقات به خاطر سياست هاي شيطاني قدرت هاي بزرگ و به نظرم فريب خوردن برخي از قدرت ها و كشورهاي منطقه بوده است.
همه هم مدعي اند که دلسوز مردم افغانستان هستند. اگر دلسوز هستيد چرا سلاح مي دهيد؟ چرا از درگيري ها پشتيباني مي كنيد؟ همين منابع را به افغانستان ببريد و صرف عمران و آباداني كنيد، كارخانه بسازيد، صنايع آنجا را برپا كنيد، كشاورزي اش را احيا كنيد، اجازه بدهيد مردم خودشان تصميم بگيرند. بزرگترين ظلمي كه دارد به مردم افغانستان مي شود اين است كه دارد حقوق ملت ناديده گرفته مي شود. همه دارند دخالت مي كنند، همه دارند حرف مي زنند، همه مي خواهند براي مردم افغانستان تعيين تكليف كنند و آن كسي كه غايب است، ملت افغانستان است!
يك منطق در جهان پذيرفته شده است كه منطق عقلاني است. اسلحه ها و درگيري ها را كنار بگذارند و اجازه بدهند ملت افغانستان تصميم
پول و سلاح می‌دهند و مردم را به جان هم می‌اندازند و تشویق می‌کنند
بگيرد و آزادانه راي بدهد و بر اساس راي ملت، دولت و مجلس تشكيل بدهيد، به همديگر كمك كنيد، همكار هم باشيد، افغانستان را بسازيد و جلو ببريد.
رئیس جمهور سابق تاکید کرد: من به صراحت اعلام مي كنم كه ملت ايران، دوست و برادر مردم افغانستان و غمخوار آنان است. ما همه در يك حوزه فرهنگي و تمدنی هستيم. هر مشكلي در افغانستان پيش بيايد، مشكل ايران است و مشكل ايران هم مشكل افغانستان است.
مردم افغانستان، مردمي دوست داشتني و بافرهنگ، با سابقه طولاني تمدني، انسان هايي باهوش، پركار، پرتلاش، صميمي و مومن هستند. ما از نزديك با مردم افغانستان زندگي كرده ايم. ساليان طولاني است که چند ميليون مهمان افغانستاني دارند با مردم ايران زندگي مي كنند و ما با افغانستان و مردم افغانستان آشنا هستيم. بخشي از يك حوزه تمدني بسيار بزرگ و فرهنگ بسيار عظيم، انساني و اخلاق مدار هستند.
ملت ايران از وضعي كه در افغانستان مي گذرد، ناراحت است و غمخوار ملت افغانستان است. اظهارنظرها و دخالت هايي مي كنند كه ربطي به ملت ايران ندارد. ملت ايران راضي نيست و اينجا بگويم كه هيچ احدي حق ندارد، حيثيت ملت ايران را ببرد و در اين رقابت هاي قدرت كه پشت سر آن، شياطين و سلطه گران جهاني قرار دارند، هزينه كند. ملت به كسي اجازه نداده اين كار را بكند. آبروي ملت ايران، بسيار بسيار ارزشمند است. ملت ايران، ملت صلح طلب است، دوست ساير ملت هاست، حقوق اساسي ملت ها را به رسميت مي شناسد و راضي نيست هيچكس و هيچ دولت و قدرتي، در امورد ديگران، بخصوص ملت افغانستان دخالت كند.
ملت ايران همه مردم و گروه ها را دعوت مي كند كه كنار هم بيايند، اسلحه و درگيري ها و رقابت ها را كنار بگذارند و روي يك اصل انساني كشور را اداره كنند و با هم باشند. انتخاباتي آزاد برگزار شود. هر كس دلسوز مردم افغانستان است بايد از اين روند حمايت كند، نه اينكه از درگيري ها حمايت كند.
من اميدوارم با همت همه ملت ها، هر چه زودتر سايه شوم انديشه شيطاني سلطه گري، از جهان و از منطقه ما ريشه كن شود. حكومت هاي منطقه سر عقل بيايند، كنار هم بنشينند، به مردم افغانستان كمك كنند، از دخالت در امور افغانستان خودداري كنند و به مردم افغانستان احترام بگذارند. ان شاءالله شاهد اين باشيم كه افغانستان و بقيه كشورها، در صلح، آرامش، امنيت و برادري زندگي كنند و به عمران و آبادي بپردازند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۲۲:۲۱
حقا که بهتر از اصلاح طلبها بودی و ما در سال 88 در موردت اشتباه کردیم
چقدر انرژی بابت این اصلاح طلبهای فریبکار هدر دادیم (374575)
افشین از مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۲۲:۳۱
دخالت نکردن کشورعای منطقه. در امور دیگران ..احترام به نظر مردم .اون هم تو این منطقه یالعجب
بسیار دور بسیار دست نیافتنی (374576)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها