به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۲۸۱۵۷۶

اپل، نخستین آکادمی خود را در ریاض می‌سازد

اپل، نخستین آکادمی خود را در ریاض می‌سازد
گروه فناوری: شرکت اپل، شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی را به‌عنوان اولین محل آکادمی توسعه‌دهنده اپل در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا انتخاب کرده است.به گزارش روزنامه سعودی، آکادمی توسعه دهندگان اپل سعی دارد تا با ارائه آموزش‌هایی به برنامه‌نویسان، توسعه دهندگان و زنان مشتاق به یادگیری طراحی آنها را برای ایجاد استارت‌آپ‌هایی آماده کند که در نتیجه آن با توسعه برنامه‌های iOS شغل ایجاد کنند.

علاوه بر این، این اقدام می‌تواند حمایت از توانمندسازی زنان و سایر اصلاحات اجتماعی تحت پروژه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی را تقویت کند.همچنین، آکادمی اپل از طریق آکادمی طویق Tuwaiq و دانشگاه شاهزاده نورا بنت عبدالرحمن با فدراسیون سعودی برای امنیت سایبری، برنامه‌نویسی و هواپیماهای بدون سرنشین (SAFCSP) همکاری خواهد کرد.

عبدالله الصواح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی در این باره گفت: «این حرکت کیفی سرمایه‌گذاری برذهن و مهارت‌های دیجیتالی دختران ما در مسیر آنها برای ایجاد آینده نوآورانه ملت و تحول به‌سوی اقتصادی مبتنی بر نوآوری دیجیتال است.»فیصل الخمیسی، رئیس هیئت‌مدیره SAFCSP و آکادمی طویق نیز از اپل برای انتخاب ریاض تشکر کرد.

او در این زمینه اظهار داشت ما با اپل همکاری خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد تا یک اکوسیستم اقتصادی ایجاد کنیم و مهارت‌هایی را تقویت کنیم که باعث افزایش نوآوری در فناوری می‌شوند. او افزود این اقدام ما باعث می‌شود تا آینده‌ای پایدار و مرفه را برای جامعه محلی و سایر جوامع در جهان ایجاد کنیم و همه از آن بهره خواهند برد.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ماه مارس برنامه‌ای را برای تقویت مشارکت بین دولت و بخش‌های خصوصی ارائه داد که هدف آن، تسریع دستیابی به اهداف راهبردی اقتصادی در کشور و رفاه و توسعه پایدار بود. او اعلام کرد که براساس این برنامه، بخش خصوصی عربستان سعودی تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی، ۱.۳ تریلیون دلار (پنج تریلیون ریال سعودی) برای تنوع‌بخشی به منابع اقتصادی این کشور، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
برچسب ها: اپل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها