به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۸۱۵۹۲

پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چگونه است؟

پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چگونه است؟
گروه اقتصادی: افت قیمت دلار در روز چهارشنبه موجب شد که فروشندگان در بازار سکه نیز دست بالاتر را به‌دست آورند. در پنجمین روز هفته، فلز گرانبهای داخلی ۶۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. به گفته بازیگران باتجربه بازار‌، افت قیمتی سکه از بعدازظهر روز سه‌شنبه و در معاملات پشت خطی شروع شد.

افت شبانه سکه تحت‌تاثیر نزول بهای اونس طلا به زیر هزار و ۸۰۰ دلار بود. با این حال، روز چهارشنبه طلا توانست به بالای مرز یاد شده برگردد و تا ساعت ۳ بعدازظهر نیز آن را حفظ کند. همین مساله موجب شد که افت قیمت سکه در روز پنجم هفته محدودتر شود. کاهش قیمت سکه در روز چهارشنبه در شرایطی رخ داد که روز سه‌شنبه ۱۱۵ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا و نقره در معاملات اوایل بعد از ظهر روز سه شنبه در ایالات متحده روند صعودی داشتند و پس از مهمترین داده هفته ایالات متحده: کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) ، قیمت افزایش یافت. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) با ۱۳٫۲۰ دلار افزایش در ۱۸۰۷ دلار و نقره سپتامبر (مهر) با ۰٫۱۲۱ دلار افزایش در ۲۶ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس بود.انتشار صورتجلسه نشست FOMC در بعد از ظهر روز چهارشنبه نشان داد که بانکداران آمریکا در مورد چگونگی سیاست های پولی فوق العاده آسان چند سال گذشته بحث کرده اند. در صورتجلسه FOMC گفته شده که روند بازگشایی اقتصاد ایالات متحده ناهموار است و خطرات تورم در روز بیشتر شده است.
با این حال ، در صورتجلسه گفته می شود که فشارهای تورمی اخیراً بیشتر به دلیل ایجاد اختلال در عرضه بوده است. بیشتر اعضای FOMC انتظار داشتند که تورم کاهش پیدا کند.گزارش ها نشان می دهد قیمت طلا کمی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را حمایت کرد و واکنش چندانی نسبت به صورتجلسه فدرال رزرو نشان نداد ،زیرا در این صورتجلسه آمده است: “شرکت کنندگان مختلفی اظهار داشتند که انتظار دارند شرایط شروع کاهش سرعت خرید دارایی تا حدودی زودتر از آنچه در جلسات قبلی با توجه به داده های دریافتی پیش بینی شده بود ، محقق شود.”صورت جلسه اقتصاد پولی فدرال رزرو در ماه ژوئن (تیر) برخی از خوش بینی های کمیته را نسبت به آینده و نجات از کرونا نشان می دهد.

در این صورتجلسه همچنین خاطر نشان کرد که به دلیل سرعت بهبود ، برخی از اعضای کمیته انتظار داشتند فدرال رزرو سیاست پولی خود را آغاز کند و برنامه خرید اوراق قرضه خود را زودتر از انتظار کاهش دهد.
اگرچه برخی از بانکداران مرکزی برای افزایش نرخ بهره حمایت می کنند ، اما این صورتجلسه هیچگونه احساس قاطع قاطعی را ارائه نمی دهد زیرا بسیاری از اعضای کمیته همچنین اظهار داشتند که خطرات موجود در اقتصاد همچنان پابرجاست.

در این صورتجلسه ذکر شده است که دو خطر برای اقتصاد ایالات متحده ، مسائل مربوط به زنجیره تأمین و کمبود روزافزون نیروی کار است.با نگاهی به فشارهای تورمی ، فدرال رزرو همچنان اعتقاد دارد افزایش فشارهای قیمت “گذرا” است. با این حال ، احساسات شروع به تغییر می کند.

در این صورتجلسه ، “با نگاه به آینده ، شرکت کنندگان به طور کلی انتظار داشتند تورم با کاهش اثر این عوامل زودگذر کاهش یابد ، اما بسیاری از شرکت کنندگان اظهار داشتند که پیش بینی می کنند محدودیت های زنجیره تامین و کمبود ورودی فشارهای افزایشی بر قیمت ها برای سال آینده وارد کنند”کاترین قاضی ، اقتصاددان ارشد CIBC گفت که این صورتجلسه نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست های پولی چقدر اختلاف نظر دارد. با این حال ، وی افزود که انتظار دارد با پیشرفت بهبود اقتصادی اجماع رشد کند.این صورتجلسه اضافه می کند: “چندین شرکت کننده ابراز نگرانی کردند که در صورت ادامه روند تورم ، ممکن است انتظارات درازمدت تورم به سطح نامناسبی افزایش یابد.”
برچسب ها: قیمت طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها