به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۲۸۱۷۰۹

عربستان تصمیم ایران را نگران‌کننده خواند

عربستان تصمیم ایران را نگران‌کننده خواند
گروه سیاسی: یک مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به تصمیم جمهوری اسلامی به تولید فلز اورانیوم غنی‌شده از "تشدید نگرانی" این کشور در مورد فعالیت هسته‌ای ایران خبرداد.
 این مقام سعودی که نامش ذکر نشده، در پاسخ به سئوالی در مورد اقدام اخیر ایران گفت دولت عربستان "به شدت نگران افزایش سرعت فعالیت‌های هسته‌ای ایران و توسعه توانایی‌ها اتمی آن است ... که با اهداف صلح‌آمیز سازگار نیست."او هشدار داد که اقدام ایران برای تولید اورانیوم غنی شده تا خلوص ۶۰ درصد و فلز اورانیوم تا ۲۰ درصد خلوص "تهدیدی فزاینده" برای امنیت منطقه‌ای و پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی است."به گفته این مقام سعودی، چنین اقداماتی تلاش جمعی برای حصول به "یک توافق هسته‌ای جامع را که متضمن امنیت و ثبات جهانی و منطقه‌ای باشد با مشکل مواجه می‌کند."
روز سه‌شنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وابسته به سازمان ملل گفت ایران روند غنی سازی فلز اورانیوم را آغاز کرده است. دولت‌های آمریکا و اروپایی که مشغول مذاکره اتمی با جمهوری اسلامی هستند این تحول را نگران‌کننده دانستند.

 
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها