به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۲۸۱۷۵۱

امیر عابدزاده و چند سیو دیگر تا رویای لالیگا

امیر عابدزاده و چند سیو دیگر تا رویای لالیگا
گروه ورزشی: بعد از چهار فصل بازی برای ماریتیمو، امیر عابدزاده که دیگر قراردادی با این باشگاه نداشت و بازیکن آزاد بود، تصمیم گرفت به اسپانیا برود و در لیگ دو این کشور بازی کند. باشگاه پونفرادینا که در لیگ دو حضور دارد و فصل گذشته در رتبه هشتم قرار گرفت، خبر توافق خود با دروازه‌بان ایرانی سابق ماریتیمو را منتشر کرد. عابدزاده که فصل گذشته به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فصل پرتغال انتخاب شده بود، سال‌هاست که درباره رویایش برای حضور در فوتبال اسپانیا می‌گوید و به همین دلیل و با وجود پیشنهادهایی که از یکی دو تیم در یونان و پرتغال (پاناتینایکوس، بواویشتا و... ) داشت، در نهایت پونفرادینا را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. شاید اگر عابدزاده راهی بواویشتا می‌شد، علیرضا بیرانوند نیز سر از باشگاه دیگری در‌می‌آورد.

عابدزاده در هفته‌‌های گذشته برای حضور در لالیگا و تیم‌هایی مثل مایورکا و کادیز نیز بخت خود را آزمود اما مسأله پاسپورت ایرانی مانع بزرگی در انتقال او بود و حالا تیم اسپانیایی پونفرادینا با او به توافق رسیده تا این دروازه‌بان ایرانی به رویایش یک قدم نزدیک‌تر شود. هدف بزرگ عابدزاده همواره حضور در لیگ فوتبال اسپانیا و بازی در سطح اول لالیگا بود و حالا او تصور می‌کند با ترک پرتغال و امضای قرارداد با پونفرادینا به این هدف نزدیک‌تر خواهد شد.

او در زمان حضور در لیگ پرتغال در تیم‌های باریرنسه و ماریتیمو حضور یافت و از پایین‌ترین سطح ناباوری علاقه‌مندان به فوتبال در ایران تبدیل به چهره‌ای شد که حالا صدها هزار هوادار دارد. پونفرادینا فصل گذشته را در رتبه هشتم لیگ ۲۲ تیمی سگوندا سپری کرد. این تیم در روزهای اخیر چند بازیکن جدید به خدمت گرفته که یکی از آنها لوچو گارسیا دروازه‌بان کلمبیایی است که احتمالاً رقیب عابدزاده خواهد بود.

هدایت این تیم نیز برعهده آندونی آلونسو اسپانیایی (ملقب به بولو ) است که سابقه بازی در هرکولس را دارد و از این پس سرمربی امیر عابدزاده خواهد بود. سطح لیگ دو اسپانیا بسیار بالاست و تیم‌هایی چون آلمریا، ایبار، خرونا، لاس‌پالماس، لگانس، مالاگا، وایادولید و... در آن حضور دارند و طبیعتاً بازیکنان تازه‌وارد به این لیگ نیز باید تلاش بسیار زیادی برای حضور در ترکیب اصلی انجام بدهند.

امیر که حالا با حضور در لیگ پرتغال و همچنین تیم ملی ایران باتجربه‌تر از همیشه شده، در 28 سالگی می‌خواهد توانایی‌های خود را طوری نشان دهد که فصل بعد راهی لالیگا شود. اتفاقی که می‌توانیم به آن خوشبین باشیم، بخصوص که عابدزاده را به عنوان دروازه‌بانی بااراده می‌شناسیم که در همه حال برای رسیدن به هدف نهایی خود تلاش می‌کند.

عابدزاده با سابقه حضور در اردوی تیم ملی و همچنین اعزام به جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیای 2019، در شرایطی پا به لیگ دو اسپانیا گذاشته که می‌توانست پیراهن چند تیم پرتغالی را هم بپوشد اما انگار سرنوشت بیرانوند نیز به تصمیم امیر بستگی داشت، چراکه تقریباً همزمان با انتخاب پونفرادینا توسط عابدزاده، بیرانوند نیز به بواویشتا رفت تا بازی در لیگ پرتغال را تجربه کند.

امیر فرزند احمدرضا عابدزاده یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ایران است که از چند سال پیش پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و در جام جهانی روسیه نیز حضور داشت. احمدرضا عابدزاده پس از این اتفاق با انتشار ویدئویی از تمرینات و نمایش پسرش در تیم‌های مختلف نوشت: «تبریک میگم بهت پسرم بابت اینکه داری مدام به رویاهات نزدیک‌تر و نزدیک‌تر میشی و وارد لیگ بهتری شدی. حالا رسیدی به اسپانیایی که همیشه هدفت بود و شک ندارم با توکلت به خداوند و سعی و تلاشت در اسپانیا هم می‌درخشی و هدفهات رو تیک می‌زنی. موفق باشی.»

عابدزاده در تست‌های پزشکی پونفرادینا شرکت کرده و حالا به صورت رسمی بازیکن این تیم محسوب می‌شود. او ظرف یکی دو روز آینده به تمرینات پونفرادینا اضافه می‌شود تا نحستین حضورش را جشن بگیرد. پیش از این کریم انصاری‌فرد و جواد نکونام سابقه بازی برای اوساسونا در لیگ دو اسپانیا را در کارنامه دارند.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: امیر عابدزاده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها