به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۸۱۷۹۱

انتقاد محیط زیست از سیستم فاضلاب منطقه ۲۲

انتقاد محیط زیست از سیستم فاضلاب منطقه ۲۲
گروه جامعه: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران به تداوم مشکل تصفیه فاضلاب در منطقه ۲۲ و ورود فاضلاب‌ به مجتمع‌های مجاور اشاره کرد و نسبت به افزایش احتمال انتقال ویروس کرونا از این طریق هشدار داد.
به گزارش ایسنا سال گذشته فاطمه برنا به کامل نبودن سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب در برخی مناطق شهر تهران اشاره کرده و گفته بود این موضوع مشکلات زیادی را متوجه شهروندان به‌ویژه در منطقه ۲۲ کرده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران  اظهارکرد: همچنان مشکلات فاضلاب در تهران به‌ویژه در منظقه ۲۲ شدید است. همیشه مسایل مالی از دلایل این موضوع مطرح شده است که قابل توجیه نیست.

وی تاکید کرد: وقتی در منطقه‌ای در حال شهرسازی هستیم باید زیرساخت‌های آن را نیز فراهم کنیم. در منطقه ۲۲ این زیرساخت‌ها پیش‌بینی نشده‌اند. یکی از موضوعات حاد منطقه ۲۲ مساله فاضلاب است چراکه شبکه فاضلاب کامل شده است و خیلی از مجتمع‌ها پایان کار گرفته‌اند بدون آنکه سیستم تصفیه فاضلاب داشته باشند یعنی هم شهرداری هم شرکت آب و فاضلاب در این زمینه خیلی کوتاهی کرده‌اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران اضافه کرد: مالکان در واحدهای خود در مجتمع‌های منطقه ۲۲ مستقر شده‌اند ولی فاضلاب رها است و از این مجتمع به مجتمع بعدی وارد می‌شود. این آلودگی علاوه بر آنکه زیرساخت‌های ساختمان را تهدید می‌کند، از جنبه بهداشت عمومی هم مخاطره‌آمیز است چراکه امکان دارد موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا شود.

وی درباره پیگیری‌های اداره محیط زیست تهران برای حل این مشکل گفت: ما از شهرداری پیگیری کردیم علاوه بر آن چند واحد فاقد سیستم تصفیه فاضلاب را به مراجع قضایی معرفی کردیم. مکاتباتی نیز با شرکت آب و فاضلاب و فرمانداری انجام داده‌ایم ولی به نتیجه نرسیده است. متاسفانه در این زمینه تنها هستیم.

برنا در عین حال اظهارکرد: شهرداری در حال حاضر اقدامات خوبی را انجام می‌دهد و پایان کار برای واحدهای فاقد سیستم تصفیه فاضلاب صادر نمی‌کند. همچنان چندین هزار واحد این منطقه از این نظر در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند و فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند.
برچسب ها: محیط زیست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها