به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۸۱۸۵۶

راه خنثی کردن آسیب‌های ناشی از کم‌خوابی

راه خنثی کردن آسیب‌های ناشی از کم‌خوابی
گروه علمی: یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، با یک پیاده‌روی روزانه سریع می‌توانند آسیب‌های ناشی از کمبود خواب را جبران کنند. کمبود خواب با مشکلات سلامتی مانند سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و سرطان ارتباط دارد اما تحقیقات نشان داده است که فعالیت متوسط ​​تأثیرات بی‌خوابی را "خنثی" می‌کند.محققان 380000 انگلیسی میانسال را به مدت ۱۱ سال بررسی و سطح ورزش، کیفیت خواب و تعداد مرگ و میر آن‌ها را زیر نظر گرفتند.
 
آن‌ها دریافتند که کمبود خواب و ورزش نکردن به طور مستقل خطر مرگ را افزایش می‌دهد. اما بزرگسالانی که کم می‌خوابند در صورت تحرک، خطر ابتلا به بیماری را بسیار کاهش می‌دهند.اثرات سوء خواب بد، هنگامی جبران شد که شرکت کنندگان در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش -معادل ۲۰ دقیقه پیاده روی سریع یا آهسته دویدن در روز- را که توسط سازمان جهانی بهداشت توصیه شده است، انجام دادند.

در طول دوره مطالعه، ۱۵۵۰۳ شرکت‌کننده فوت کردند. مرگ در بین افراد کم خواب و کسانی که کم ورزش می‌کردند، بیشتر مشاهده شد و افراد غیرفعال مبتلا به بی‌خوابی در مقایسه با افرادی که خوب می‌خوابند ۵۷ ٪ بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند و ۶۷ ٪ بیشتر در معرض مرگ در اثر بیماری قلبی و ۴۵ ٪ بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر سرطان قرار دارند.

دلیل ارتباط کمبود خواب با مشکلات سلامتی هنوز مشخص نیست، اما بی‌خوابی با استرس مزمن مرتبط است که می‌تواند منجر به التهاب عروق و نارسایی قلبی شود.نویسندگان این مطالعه، از دانشگاه سیدنی نتیجه گرفتند: "به نظر می‌رسد سطح فعالیت بدنی بالاتر از توصیه WHO بسیاری از ارتباطات سوء با خواب و مرگ‌ومیر نامناسب را از بین می‌برد."شرکت کنندگان در این مطالعه که در مجله پزشکی ورزشی انگلیس منتشر شد، به طور متوسط ​​۵۵ سال داشتند و تقریباً نیمی از آن‌ها دارای خواب ناسالم بودند.
برچسب ها: بی خوابی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها