به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۸۱۸۵۸

ستاره‌هایی که مصدومیت باعث بازنشستگی آن‌ها شد

ستاره‌هایی که مصدومیت باعث بازنشستگی آن‌ها شد
گروه ورزشی: فوتبال رشته‌ای پر از مصدومیت‌های ریز و درشت است و فوتبالیست‌ها باید مراقب سلامتی و آمادگی جسمانی خود باشند تا بدون مشکل بتوانند دوران حرفه‌ای خود را به پایان برسانند.گاهی اوقات ممکن است اتفاقات ناگواری در مستطیل سبز رخ دهد و بازیکنان برای حفظ سلامتی خود به ریکاوری روحی و جسمی مدام نیاز دارند.تاکنون برخی از بازیکنان به خاطر مصدومیت‌های شدید مجبور به بازنشستگی زودهنگام شدند. تاریخچه فوتبال پر از بازیکنان مستعدی است که به خاطر مصدومیت‌های شدید نتوانستند دوران حرفه‌ای خود را ادامه دهند.

۱- آلف اینگه هالند
اینگه هالند، پدر ارلینگ هالند ستاره کنونی دورتموند یک بازیکن چند پُسته بود که در خط دفاعی و هافبک بازی می‌کرد. او در طول دوران حرفه‌ای خود در باشگاه‌های ناتینگهام فارست، لیدز یونایتد و منچستر سیتی حضور داشت. در سال ۲۰۰۱، هالند در ترکیب منچسترسیتی به مصاف منچستر یونایتد رفت. تکل خشن کین، هافبک منچستر یونایتد روی زانوی راست هالند، باعث آسیب دیدگی شدید این بازیکن شد.ملی پوش نروژی که حتی قبل از حادثه رابطه خوبی با کین نداشت، نتوانست پس از آن به بازی ادامه دهد و در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد.

۲- دیوید بوست
دیوید بوست پیش از پیوستن به کاونتری سیتی در سال ۱۹۹۲ کار خود را با مور گرین آغاز کرد. او ۵۰ بازی در لیگ برتر انجام داد.  بوست هنگام برخورد با دنیس اروین و برایان مک کلیر، بازیکنان منچستر یونایتد متحمل یکی از بدترین مصدومیت‌ در لیگ برتر شد. شدت جراحت او به حدی بود که صحبت‌هایی راجع به قطع عضو مطرح شد. بوست پس از تحمل ۲۲ عمل جراحی، در سال ۱۹۹۶ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

۳- جیم بگلین
جیم بگلین که یک دفاع چپ بود، کار خود را با شمروک روورز در سال ۱۹۸۰ آغاز کرد و در سال ۱۹۸۳ به لیورپول رفت. در لیورپول، بگلین یک مدافع چپ بود و با این تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد. ملی پوش جمهوری ایرلند در بازی مقابل اورتون در سال ۱۹۸۷ از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شدیدی شد و به دنبال آن یک مصدومیت شدید از ناحیه زانو سراغش آمد که مجبور شد لیورپول را ترک کند.بگلین در سال ۱۹۸۹ به لیدز یونایتد پیوست، اما به دلیل آسیب دیدگی مجبور به بازنشستگی شد. او اکنون یک تحلیل‌گر مشهور است که با رسانه‌های ورزشی همکاری می‌کند.

۴- پیرلوئیجی کازیراگی
کازیراگی یک مهاجم همه فن حریف و باهوش بود. کازیراگی بیشتر دوران بازیگری خود را در یوونتوس و لاتزیو گذراند. ملی پوش ایتالیایی با هر ۲ تیم قهرمان کوپا ایتالیا شد و گرچه گل‌های زیادی نمی‌زد، اما به دلیل توانایی‌های دیگرش محبوب بود.این مهاجم در سال ۱۹۹۸ به چلسی پیوست و برای اولین بار ایتالیا را ترک کرد. همان سال، کازیراگی در جریان بازی با وستهام یونایتد از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و چندین عمل جراحی انجام داد. با این حال او نتوانست دوباره پا به توپ شود و قراردادش با چلسی در سال ۲۰۰۰ فسخ شد.

۵- لوک نیلیس
لوک نیلیس فوتبالیست توانایی بود که بازی در کنار ستارگانی مانند رود فن نیستلروی و رونالدو نازاریو را تجربه کرد. این ملی پوش بلژیکی به دلیل عملکرد خوبش در اندرلخت و پی اس وی آیندهوون مشهور است. او موفق شد با پیراهن هر ۲ باشگاه، بیش از ۱۰۰ گل به ثمر برساند.نیلیس سال ۲۰۰۰ به استون ویلا پیوست و در نخستین دیداری که برای این تیم به میدان رفت، گلزنی کرد. با این حال او در بازی برابر ایپسویچ تاون از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی جدی شد و حتی نگرانی‌هایی درباره قطع عضو او وجود داشت. اگر چه خوشبختانه چنین اتفاقی رخ نداد، اما همین مصدومیت باعث شد تا او برای همیشه از فوتبال کنار بکشد. نیلیس اکنون به عنوان مربی در تیم آیندهوون فعالیت می‌کند.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها