به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۲۸۱۸۸۳

تغییرات چشمگیر در مقام‌های ارشد کره شمالی

تغییرات چشمگیر در مقام‌های ارشد کره شمالی
گروه بین الملل:  رهبر کره شمالی دست به تغییرات چشمگیر در میان مقامهای ارشد این کشور بعد از ابراز ناخرسندی از غفلت و اقدامات غیرمسئولانه برخی از مقامات و مقصر دانستن آنها از بابت وقوع یک "بحران بزرگ" زده است.
 کیم جونگ اون  اخیرا با مقامهای ارشد کشورش عکسی انداخت که سوءظنها در خصوص رخداد تغییرات گسترده در میان عالی ترین رده‌های این مقامها را تایید کرد.
 در این تصویر ری پیونگ چول، یک مقام ارشد نظامی که دارای درجه مارشالی بوده و ناظر بر جوانبی از برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی بود، نه در ردیف جلو بلکه در چند ردیف عقبتر و آن هم در پوشش لباس غیرنظامی دیده می‌شود.به نظر می‌رسد که ری دیگر یک عضو هیات رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کره شمالی نیست.
از سوی دیگر نیز به نظر می‌رسد پاک جونگ چون، یک مقام ارشد نظامی دیگر از درجه مارشالی به درجه جانشین مارشال تنزل درجه پیدا کرده و همینطور کیم جونگ گوان، یک مقام ارشد دیگر نیز درجه خود به عنوان جانشین مارشال را از دست داده است. تصاویر همچنین حاکی از آن هستند که چوئه سانگ گون، یک مقام ارشد حوزه علم و آموزش کره شمالی نیز جایگاهش را در دفتر سیاسی از دست داده است و همینطور این خبرگزاری متذکر شد که دو مقام دیگر به نظر می‌رسد که ترفیع درجه پیدا کرده اند.
این تغییرات ظاهری در رده‌های رهبران ارشد کره شمالی در پی نشستی در اواخر ژوئن که در آن کیم جونگ اون به مقامهای ارشد کشورش از بابت شکستهای نا مشخص که ظاهرا مرتبط با وضعیت شیوع کووید-19 بوده، تاخت.رسانه دولتی کره شمالی گزارش کرد، کیم جونگ اون،  اظهار کرد، مقامهای ارشد مسئول امور مهم کشور در اجرای تصمیمات مهم  (حزب کارگران کره) در زمینه تدابیر سازمانی، نهادی، اصولی، علمی و فنی همچنان که طبق کمپین پیشگیری از همه گیری و وضعیت اضطراری مرتبط با بحران جهانی سلامت الزامی بوده، غفلت ورزیدند.
او خاطر نشان کرد، "عدم توانایی و بی مسئولیتی آنها سبب ایجاد یک بحران بزرگ در تضمین امنیت کشور و ایمنی مردم شد".این که این بحران احتمالا چه بوده نا مشخص است، اما نشانه‌هایی از مواجهه کره شمالی با کمبود غذا، چالشهای اقتصادی و احتمالا شیوع داخلی کووید-19 وجود دارد.به گزارش دیلی بیست، نشریه رودونگ سینمون کره شمالی، وابسته به حزب حاکم کارگران این کشور اخیرا نوشت، هر چند برخی اشتباهات قابل بخشش هستند، "وارد کردن آسیب حیاتی به حزب، کشور و مردم ما به دلیل بی مسئولیتی و غفلت از وظایف هرگز قابل قبول نیست".
بروس بکتول، یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق پنتاگون و کارشناس امور کره شمالی گفت، تحولات اخیر نشان می‌دهند "این کشور هم اکنون در دردسری بزرگ قرار دارد".
برخی کارشناسان دیگر امور کره شمالی نیز صحبت از احتمال وقوع تصفیه‌های بیشتر در این کشور می‌کنند.کن گائوز، یکی از این کارشناسان به وال استریت ژورنال گفت: کیم جونگ اون در حال بازنویسی دینامیک داخلی حکومت است.برخی کارشناسان دیگر نیز گفتند، ممکن است کیم به دنبال انداختن تقصیر شکستهای رهبری خودش به گردن مقامهای دیگر باشد.


 
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها