کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سردرگمی ایرانی‌ها در ارمنستان برای زدن واکسن

ایلنا , 20 تير 1400 ساعت 9:56


گروه جامعه: معاون گردشگری با تاکید برآنکه شرایط تزریق واکسن در ارمنستان تغییر کرده است، از سردرگمی تعداد زیادی از ایرانی‌ها در ارمنستان برای زدن واکسن خبر داد.ولی تیموری با اشاره به وضعیتی که این روزها درخصوص مسافران ایرانی که برای زدن واکسن به ارمنستان سفر کرده‌اند، بوجود آمده، گفت: مدتی است که هر آخر هفته درخصوص ورود و خروج گردشگران و تورهای ایرانی به ارمنستان با مشکل روبه رو هستیم. با توجه به بخش‌نامه وزارت بهداشت، درخصوص ورود و خروج تور سختگیری‌های زیادی وجود دارد. درحال حاضر نیز بیشتر افرادی که طی مدت اخیر به ارمنستان سفر کرده‌اند به صورت خودجوش و انفرادی بوده. چنانکه عده‌ای باهم قرار می‌گذارند و در قالب یک گروه سفر می‌کنند.

تیموری ادامه داد: اکنون نیز مرز ایران و ارمنستان مملو از ماشین‌های شخصی است و مردم خودشان به این سفر می‌روند و از تورهای گردشگری خبری نیست.او تاکید کرد: توری تحت عنوان تور واکسن در کشور وجود ندارد و هیچیک از آژانس‌داران حق تبلیغ تور واکسن را ندارند. اگر چنین امری اتفاق بی‌افتد، تخلف است. درحال حاضر نیز آژانس‌داران تور ارمنستان برگزار می‌کنند و در این حین مسافران اگر برایشان این امکان فراهم شود که واکسن بزنند واکسن خواهند زد اما هیچ تعهدی برای زدن حتمی واکسن وجود ندارد.

تیموری تصریح کرد: ارمنستان در ابتدای امر اعلام کرده بود که هیچ محدودیتی برای زدن واکسن به گردشگران ندارد از این رو تعدادی از ایرانی‌ها به ارمنستان سفر کردن و واکسن زدند اما اکنون سیاست دیگری در پیش گرفته و عنوان می‌کند مسافری که به ارمنستان می‌آید باید ۱۰ روز بماند بعد واکسن به او زده شود. به این معنا که بلافاصله واکسن زده نمی‌شود. این قانون قرار است از چند روز دیگر اجرایی شود از این رو این روزها با کاهش تزریق واکسن به مسافران روبه رو هستیم.

بنابراین گزارش، چندی پیش سفیر ارمنستان در تهران عنوان کرد: از پانزدهم ژوئیه (۲۴ تیر) افرادی می‌توانند در کشور ارمنستان واکسن کرونا بزنند که بیش از ۱۰ روز آنجا اقامت داشته باشند. بیشتر کسانی که در این کشور با سه واکسن استرازنکا، اسپوتنیک وی و سینوواک واکسینه شده‌اند، شهروندان خود این کشور هستند اما اتباع غیرارمنستانی هم که بیش از یک هفته در ارمنستان بوده‌اند به طور رایگان واکسن دریافت می‌کنند با این‌حال از ۲۴ تیر دیگر حداقل زمان ماندن برای تزریق واکسن ۱۰ روز خواهد شد.

معاون گردشگری تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل ازدهام بیش از حد مسافران ایرانی در ارمنستان، خدمات کاهش یافته. نه تنها محل اقامتی مناسب پیدا نمی‌شود بلکه ماشین و سایر امکانات خدماتی نیز کم شده است. واکسن نیز نیست و مسافران باید حداقل ۱۵ روز صبر کنند تا نخستین دوز را بزنند. تعداد واکسن‌های ارمنستان نیز خیلی محدود است و این محدودیت شرایط جدیدی برای مسافرانی بوجود آورده که خواهان واکسن هستند.

به گفته تیموری، از آنجا که وزارت بهداشت هنوز واکسن‌هایی که در ارمنستان تزریق می‌شود را تایید نکرده، از این رو این امر مورد تایید این وزارتخانه نیز نیست. اما نمی‌توانیم جلوی مردم را بگیریم فقط می‌توانیم تاکید داشته باشیم که تور واکسن برگزار نشود.معاون گردشگری افزود: مردم بدانند که چه در قالب تور و چه خودجوش می‌خواهند به ارمنستان سفر کنند و قصد دارند در این سفر واکسن بزنند، واکسن در ارمنستان با محدودیت همراه است و اولویت با افرادی است که دوز دوم را باید بزنند. از این رو ممکن است مسافران ایرانی دچار سردرگمی شوند.


کد مطلب: 281974

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/281974/سردرگمی-ایرانی-ها-ارمنستان-زدن-واکسن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir