به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۸۱۹۸۴

یارانه نقدی تیر امشب واریز می‌شود

یارانه نقدی تیر امشب واریز می‌شود
گروه اقتصادی: یارانه‌بگیران امشب صد و بیت و پنجمین مرحله یارانه نقدی خود را دریافت می‌کند. با انجام این واریزی پرونده یارانه‌های واریزی تیر ماه بسته می‌شود.تعداد کسانی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند ۷۸ میلیون نفر و همچنین مبلغ این یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است.

همچنین براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه راس ساعت ۲۴ امشب پرداخت می‌شود.
احتمالا در مجموع بیش از ۲۲ میلیون خانوار یارانه نقدی بگیرند که ۲۱ میلیون خانوار در بهار پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کردند.اقساط این وام ۳۰ ماهه است و پرداخت آن از تیر پارسال شروع شد. در این ماه نیز همانند یک سال گذشته ابتدا سیزدهمین قسط وام کرونا از یارانه خانوار کسر و سپس باقی مانده آن به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.با پرداخت قسط این ماه یارانه، ۱۷ قسط دیگر باقی می‌ماند که تا آذر سال آینده ادامه دارد.

حذف یارانه‌بگیران یا ثبت‌نام از متقاضیان
حدود هفت میلیون نفر از مردم یارانه نقدی نمی‌گیرند. از این میزان حدود ۱٫۲ میلیون نفر آن در سال ۹۸ از لیست یارانه‌بگیران حذف شدند. هیات وزیران در ماه پیش مصوب کرده که از متقاضیان دریافت یارانه ثبت‌نام شود.موضوع ثبت‌نام برای دریافت یارانه در حالی مطرح شده که طبق بودجه امسال دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است سه دهک از یارانه‌بگیران را شناسایی کند.

پس از شناسایی این سه دهک سازمان برنامه و بودجه وظیفه دارد که آنها را لیست واریزی هر ماه حذف کند. براساس اظهارات مسئولان این سازمان، این سه دهک یارانه‌بگیر شامل ۲۰ میلیون نفر می‌شود.همچنین تا پایان دولت فعلی کمتر از یک ماه باقی مانده و به نظر می‌رسد ثبت‌نام یارانه بگیران یا حذف گروهی از لیست یارانه هر ماه در این دولت ممکن نیست. احتمالا تغییرات در حوزه یارانه به دولت ابراهیم رئیسی موکول شود. او همچنین وعده داده که از آذر امسال کارت اعتباری به خانوارهای پنج دهک اول می‌دهد.
برچسب ها: یارانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها