به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۸۲۰۰۴

نگرانی‌ پاکستان از سیل پناهندگان افغان

نگرانی‌ پاکستان از سیل پناهندگان افغان
گروه بین الملل: دبیرکل روابط عمومی سازمان اطلاعات نظامی پاکستان اعلام کرد، در بحبوحه خروج نیروهای خارجی از افغانستان، پاکستان امنیت مرزی‌اش با این کشور جنگ‌زده را تقویت می‌کند.
 ژنرال "بابر افتخار"،  گفت: در حال حاضر 90 درصد از مرز پاکستان-افغانستان حصارکشی شده است. پاکستان کاملا آماده است و مکانیسم کنونی امنیت مرزی بسیار بهتر از مکانیسم‌های قبلی است.
وی افزود: وزارت کشور پاکستان برای موج احتمالی پناهجویان از افغانستان آماده است.
خروج نیروهای خارجی از افغانستان این نگرانی را به وجود آورده که این اقدام منجر به یک بحران انسانی در افغانستان شود و موجی از پناهجویان و آوارگان برای فرار به کشورهای همسایه را به وجود آورد.
"تسنیم اسلم"، یکی از سخنگویان سابق وزارت امور خارجه پاکستان پیشتر گفته بود: پاکستان نگران است که افراطگرایان خودشان را در بین پناهجویانی که از افغانستان می‌آیند، پنهان کنند و با موج مهاجران، به طور غیرقابل کنترلی در سراسر منطقه پخش شوند.
وی افزود: از آنجایی که گروه‌های مختلف در داخل افغانستان برای تامین هزینه عملیات‌هایشان به شدت به تجارت مواد مخدر تکیه خواهند کرد، بی‌ثباتی در افغانستان باعث افزایش قاچاق مواد مخدر خواهد شد.
با توجه به این وضعیت، تسنیم اسلم از شرکای منطقه‌ای خواست تا حفاظت مرزی را تقویت کنند و تاکید کرد که  تولید مواد مخدر افغانستان تنها افزایش یافت.
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها