به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۲۸۲۰۱۷

وقوع بیش از هزار حادثه آسانسور در هفته گذشته

وقوع بیش از هزار حادثه آسانسور در هفته گذشته
گروه حوادث: جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی نکاتی درباره حوادث آسانسور گفت: امسال به علت گرمای بیش از حد و قطعی برق روزهای بسیار پرکاری داشتیم و یکی از بالاترین آمار حوادث مربوط به آسانسور ثبت شد. در هفته گذشته بیش از هزار و ششصد مورد حادثه آسانسور در تهران رخ داد. در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته پیش، بیش از پانصد و پنجاه مورد حادثه آسانسور داشتیم.

وی گفت: در تابستان به علت گرمای هوا، فشار زیادی به شبکه برق وارد می‌شود و نوسانات برق باعث آتش سوزی می‌شود.ملکی ادامه داد: آسانسور به دلایل مختلف ممکن است به یک باره متوقف شود. قدیمی و فرسوده بودن آسانسور، نقص در سیستم برنامه باربری، شوک الکتریکی، قطع برق، دکمه‌های آسانسور را مدام زدن باعث متوقف شدن آسانسور می‌شود.

وی افزود: قطع برق نگرانی زیادی را برای فرد ایجاد می‌کند، زیرا نمی‌داند چه زمانی از آسانسور رها می‌شود و مدام فکر می‌کند آسانسور سقوط می‌کند و یا خفه می‌شود. مهمترین نکته در حوادث مخصوصا در آسانسور این است که فرد آرامش خود را باید حفظ کرد.وی بیان کرد: افراد نگران خفگی نباشند، چون کابین داخل یک باکس است و منافذ زیادی از طبقات وجود دارد اصلا نگران کمبود جریان هوا نباشند.

ملکی اظهار کرد: کسانی که بیرون از آسانسور هستند و تخصصی در زمینه باز کردن آسانسور ندارند، ریسک نکنند که آسانسور را باز کنند و حتما با آتش نشانی تماس گیرند. وی در ادامه بیان کرد: از داخل افراد سعی می‌کنند در را به زور باز کنند و به فرض در باز شد زمانی که بین دو طبقه هستیم و یا با یک دیوار بتنی رو به رو هستیم چه کاری باید انجام داد؛ و دیگر در بسته نمی‌شود و خطر گیر کردن دست و پا بین کابین وجود دارد.بعضی از افراد به دلیل بی حوصلگی ممکن است سیگار بکشند که باعث کاهش اکسیژن می‌شود و بسیار خطرناک است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: حوادث ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها