به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۸۲۱۰۵

جوکوویچ پرافتخارترین مرد تنیس جهان شد

جوکوویچ پرافتخارترین مرد تنیس جهان شد
گروه ورزشی: نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان با پیروزی سه بر یک مقابل متئو برتینی برای ششمین بار قهرمان ویمبلدون شد.
برتینی ست اول این مسابقه را در تای برک (۴-۷) ۶-۷ برد. اما نواک جوکوویچ در ادامه مرد برتر میدان بود و سه ست بعدی را ۳-۶ و ۴-۶ و ۴-۶ برد.
به این ترتیب جوکوویچ بیستمین قهرمانی خود در رقابت‌های گرنداسلم را جشن گرفت و با رکورد رافائل نادال و راجر فدرر مساوی کرد.
نواک جوکوویچ پس از قهرمانی در مورد احساسش پس از مساوی کردن با رکورد فدرر و نادال گفت: "این به معنانی آن است که هیچ یک از ما متوقف نخواهد شد. احترام زیادی برای راجر فدرر و رافائل نادال قائل هستم. آن‌ها اسطوره‌های ورزش ما و دو تا از مهم‌ترین بازیکنانی هستند که من در زندگی‌ام دیده‌ام."
"آن‌ها دلیل اصلی حضور من در جایگاه امروزم هستند. آن‌ها به من نشان دادند برای این که از نظر ذهنی، فنی، تاکتیکی و بدنی قوی‌تر شوم، چه کار باید بکنم. در ۱۰ سال اخیر سفر فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم که اینجا تمام نمی‌شود."
تنیس‌باز صرب در این فصل قهرمان اوپن استرالیا و رولان گاروس نیز شده است. نواک جوکوویچ به این ترتیب پنجمین مرد در تاریخ تنیس و دومین نفر از زمان برگزاری مسابقات به صورت اوپن (پس از راد لیور در سال ۱۹۶۹) شد که سه گرنداسلم ابتدایی فصل را برده است.او حالا فرصت دارد با قهرمانی در اوپن آمریکا صاحب یک "گلدن اسلم" (قهرمانی در هر چهار گرنداسلم در یک فصل) شود.
او همچنین بخت اول قهرمانی در تنیس المپیک توکیو نیز است. تنها تنیس‌باز تاریخ که موفق به قهرمانی در هر چهار گرنداسلم و رقابت‌های المپیک در یک سال شده، اشتفی گراف است. این تنیس‌باز آلمانی در سال ۱۹۸۸ این افتخار بزرگ را بدست آورد.
به این ترتیب یک بار دیگر ویمبلدون بخش انفرادی مردان نصیب یکی از "چهار بزرگ" این رشته شد. در ۱۹ سال گذشته فقط راجر فدرر (۸)، رافائل نادال (۲)، نواک جوکوویچ (۶) و اندی ماری (۲) قهرمان این تورنمنت شده‌اند.
این نخستین حضور متئو برتینی، نفر نهم رده‌بندی جهانی، در فینال یک گرند اسلم بود. او همچنین با حضور در دیدار نهایی ویمبلدون، اولین مرد ایتالیایی شد که به فینال این گرنداسلم رسیده است.
برتینی این فصل عملکرد درخشانی داشت. او قبل از حضور در ویمبلدون موفق شد در اولین حضورش در تورنمنت کوئینز، که به نوعی دستگرمی رقابت‌های ویمبلدون به شمار می‌رود، قهرمان شود.
تنیس‌باز قبلی که در اولین حضورش قهرمان کوئینز شد، بوریس بکر در سال ۱۹۸۵ بود. تنیس‌باز آلمانی در همان سال قهرمان ویمبلدون هم شد.برتینی پس از نایب قهرمانی در ویمبلدون گفت: "احساس غیرقابل توصیفی دارم و شاید بیشتر از آن‌ چیزی که بتوانم هضمش کنم. بدون شک او از من بهتر بود. او تاریخ این ورزش را می‌نویسد و سزاوار تمام اعتباری است که نثارش می‌شود."
"از عملکردم در فینال کاملا رضایت دارم و امیدوارم این آخرین حضورم در این مسابقه نباشد. به تیم فنی نواک تبریک می‌گویم. آن‌ها در هر گرند اسلم و هر تورنمنت، عملکردی باورنکردنی دارند."




 
برچسب ها: تنیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها