به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۲۸۲۱۱۱

امضای بزرگترین توافق‌نامه استفاده از فناوری‎ها در صنعت خودرو بین هواوی و فولکس واگن

امضای بزرگترین توافق‌نامه استفاده از فناوری‎ها در صنعت خودرو بین هواوی و فولکس واگن
گروه علم و فناوری:هواوی به تازگی توافق‌نامه جدیدی برای ارائه مجوز استفاده از فناوریهای خود (License Agreement) را با یکی از تأمین‌کنندگان اصلی گروه خودروسازی فولکسواگن به امضا رسانده است. این توافق‌نامه را میتوان بزرگترین قرارداد در نوع خود در صنعت خودرو نامید که میتواند تأثیر مهمی روی آینده دو شرکت داشته باشد.
دنیای ما با سرعت سرسام‎آوری در حال حرکت به سمت استفاده از فناوری‎های روز در صنایع مختلف است. صنعت خودرو نیز یکی از زمینه‎هایی است که طی سالیان گذشته بیشترین تأثیر را از دنیای فناوری، الکترونیک و مخابرات به خود دیده و امروزه خودروهای هوشمند بیشتر از هر زمانی به زندگی ما وارد شده‎اند.
اخیراً شرکت هواوی جهت ارائه خدمات و فناوری‎های خود، توافق‌نامه جدیدی با یکی از تأمین‎کنندگان اصلی فولکس‎واگن به امضا رسانده که رسانه‎های چینی آن را بزرگترین توافق‌نامه در نوع خود معرفی کرده‌‎اند.
طبق اطلاعات منتشر شده، توافق مذکور شامل پتنت‎های ضروری و استاندارد (SEP) هواوی در زمینه 4G خواهد بود که به خودروهای فولکس‎واگن اجازه استفاده از فناوری‎های شرکت هواوی در زمینه ارتباطات شبکه‎ای در سطوح مختلف را می‌دهد.
سانگ لیوپینگ، رئیس بخش حقوقی هواوی در این خصوص معتقد است که هواوی با فلسفه نوآورانه خود در دنیای فناوری، صاحب‎امتیاز پتنت‎های بسیاری است که ارزش زیادی برای صنعت خودرو داشته و می‎توانند تأثیر بزرگی بر این صنعت بگذارند. وی در ادامه صحبت‎های خود می‎گوید:
«برندهای بزرگ در صنعت خودرو نیز شروع به شناسایی پتانسیل‎های هواوی در این زمینه کرده‎اند. هواوی مطمئن است که می‎تواند در ارائه فناوری به مصرف‎کنندگان این صنعت در سراسر دنیا کمک کرده و بهترین‎ها را در اختیارشان بگذارد.»
انتظار می‎رود که توافق یاد شده منجر به بهره‎گیری بیش از 30 میلیون دستگاه خودرو از فناوری‎ها و پتنت‎های هواوی شوند.
شایان ذکر است که طی دو دهه اخیر تا به امروز شرکت هواوی نزدیک به 100 توافق‎نامه مجوز استفاده از اختراعات و پتنت‎های خود را با تولیدکنندگان اصلی صنعتی در زمینه‎های مختلف به امضا رسانده است.
این قراردادها بین هواوی و شرکت‎هایی از اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی بوده‎اند. همچنین برنامه مهمی از سوی هواوی برای ارائه اینترنت وسایل نقلیه (خودروها) یا همان IoV دنبال می‎شود که حرکتی انقلابی در این صنعت به شمار آمده و می‎تواند تحول گسترده‎ای در این بازار ایجاد کند.
 
 
 
برچسب ها: هواوی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها