به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۲۸۲۱۷۸

۱۵ سال حبس برای متهمان کودتای اردن

۱۵ سال حبس برای  متهمان کودتای اردن
گروه بین الملل: رئیس دادگاه امنیت ملی اردن در جریان جلسه محاکمه متهمان پرونده کودتا اعلام کرد که متهمان برای ایجاد آشوب و فتنه تلاش کردند.
 دادگاه امنیت ملی اردن جلسه صدور حکم درباره پرونده کودتا را که باسم عوض الله، رئیس پیشین دفتر سلطنتی اردن و شریف حسن بن زید، از اعضای خاندان سلطنتی در آن متهم شده‌اند، آغاز کرد.در جریان این جلسه موفق المساعید، رئیس دادگاه وقایع و جزئیات کامل لیست اتهام را قرائت کرد و گفت: متهمان در پرونده فتنه روابط دوستی دارند و افکاری مخالف با دولت و عبدالله دوم، پادشاه اردن دارند. دو متهم برای ایجاد آشوب و فتنه در داخل جامعه اردن تلاش کردند.این دادگاه حسن بن زید و باسم عوض الله را به ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.
این دادگاه اعلام کرد: اتهام علیه عوض الله و شریف حسن بن زید درباره طراحی یک توطئه جنایتکارانه برای ایجاد فتنه و تحریک علیه پادشاه ثابت شد. دو متهم از شرایط اقتصادی و اجتماعی اردن و منطقه برای تحقق اهدافشان استفاده کردند. عوض الله طی سال‌هایی که پست‌های رسمی داشت توانست شبکه روابط داخلی و خارجی ایجاد کند که به او برای انجام برنامه فتنه کمک کرد.
در این راستا محمد العفیف، وکیل باسم عوض الله اعلام کرد که علیه حکم دادگاه شکایت خواهد کرد تا پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شود.


 
برچسب ها: اردن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها