به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۲۸۲۲۵۹
با منطق امروزرابطه ما با دنیا تلخ‌تر می شود

اگر با دنیا گفتگو می كردیم مشكلات حل می‌شد

اگر با دنیا گفتگو می كردیم مشكلات حل می‌شد
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی گفت: اگر می‌خواهند برخوردی خطی داشته باشند که معمولا قالب دولت‌ها چنین برخوردی دارند مملکت و مصالح ملی فدا می‌شود. باید فراجناحی فکر کنند و افرادی کاملا ملی انتخاب شوند افرادی با تخصص بالا و زبده.
 فاضل میبدی، در رابطه با چینش احتمالی کابینه رییسی و توصیه به او در این مورد اظهار کرد: رییس جمهور برای اینکه موفق باشد باید بتواند از اختیاراتی که در قانون اساسی به او داده شده است استفاده کند. یعنی در انتخاب وزیران و افرادی که باید در منظومه دولت باشند کسانی انتخاب شوند که به مصالح ملی توجه کنند و به جریانات سیاسی و جناحی خاص توجه نکنند از این نظر دولت باید دقت زیادی داشته باشد و مصالح ملی را در اولویت قرار بدهد.
میبدی ادامه داد: به نظر من مشکل کشور ما تا اینجا سیاست خارجی بوده است. آنچه که من به شما می گویم قبل و بعد از دولت اصلاحات و در دولت آقای روحانی، تاکنون دیده شده، یکی از مشکلات مساله سیاست خارجی است. دولت صددرصد اختیار نداشته و منطق هیاهو معمولا بر گفتگو حاکم بود.   اگر دولت نتوانسته است در مشکلات سیاست خارجی گامی بردارد افراطیون تندرو هیاهو و جنجال می کردند و دولت عقب نشینی کرده است. دولت آقای رییسی باید بنشیند و با دنیا گفتگو کند و قفلی را که بر سیاست خارجی خورده باز کند. همچنین از منطق هیاهو نترسد و از افکار تند افراطی پرهیز کند و فقط مصالح کشور را در نظر بگیرد شوخی نیست تحریم های کمر شکن جامعه ما را طبقاتی کرده است.
او یادآور شد: فقر و تحریم محرومان جامعه را زیاد کرده است امروز فقر درجامعه ما بیداد می کند. ما تورم های ۶۰ درصد و ۷۰ درصد داریم که هیچگاه چنین تورمی را تجربه نکرده بودیم. مسئول این تورم دولت حسن روحانی نیست بلکه تحریم هایی که بخاطر سیاست خارجی بر کشور اعمال شد، مسبب این تورم است و ما نتوانسته ایم با دنیا گفتگو کنیم. اگر گفتگو می کردیم مساله ما حل شده بود کشوری که روی گنج نشسته و معادن زیادی دارد و ثروت بالا و استعداد انسانی قدرتمندی دارد نباید در چنین حال و روزی باشد دلار به بالای ۲۵ هزار تومان رسید و در تابستان با کمبود برق مواجه شدیم.میبدی گفت: کشوری که نمی تواند نفتش را بفروشد و خارجی ها نمی توانند در این کشور سرمایه گذاری کنند و احساس امنیت وجود نداشته باشد و اف ای تی اف که رابطه ما را با بانک جهانی باز می کند مملکت را قفل کرده است همه اینها باید در دولت آقای رییسی حل شود اگر موفق شدند دولت می تواند تا اندازه ای به وعده های خود برسد اما اگر در مقابل این مشکلات، گام محکم و مثبت و مهمی برندارد و باز عده ای هیاهوگر و هوچی گر بخواهند راه گفتگوی ایران با دنیا را ببندند، مشکلات حل نخواهد شد و وضعیت بدتر می شود. دولت باید گزارش و جهت بدهد و سیاستگذاران کلان کشور تبیین کنند که وضع اقتصاد ما چیست؟ او در پایان گفت: منطق امروز اگر ادامه پیدا کند رابطه ما با دنیا تلخ‌تر می شود و وضعیت اقتصادی ما بدتر می شود. با دنبال کردن شیوه سیاست خارجی خشن و قفل شده هیچ چیزی درست نمی شود. ما در داخل کشور منهای سیاست خارجی نمی توانیم هیچ مشکلی را حل کنیم. کارهای بانکی ما عمدتا تعطیل است ملت ما امروز گرفتار است ولی پول کشور در بغداد، هند و کره جنوبی خوابیده است و ملت ما گرسنه است چون به طور منطقی با سیاست خارجی برخورد نشده است.


 
برچسب ها: ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها