کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ژاپنی‌ها خواستار لغوسفر باخ به هیروشیماشدند

22 تير 1400 ساعت 13:06


گروه ورزشی: یک گروه فعال مدنی ژاپنی خواستار لغو سفر رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به شهر هیروشیما شد. یک گروه فعال مدنی ژاپنی با ادعای اینکه توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) بنا به دلایل سیاسی قصد سفر به هیروشیما را دارد از مسئولان این شهر درخواست کردند سفر او را لغو کنند.
به گزارش کیودو نیوز، این گروه با ابراز نگرانی از این که باخ قصد دارد از این شهر ویران شده با بمب اتمی در جنگ جهانی دوم، بهره برداری سیاسی بکند، شکایتی را علیه سفر باخ به دولت محلی این استان ارائه کرده است.
تصور می‌شود سفر باخ که برای روز جمعه (۱۶ ژوئیه) برنامه ریزی شده است، در راستای ارتقای صلح قبل از آغاز بحث برانگیز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد.

این گروه مدنی در بیانیه خود گفته است که تلاش باخ "بی احترامی" به بازماندگان بمباران اتمی هیروشیما توسط ایالات متحده در سال ۱۹۴۵ است.این گروه مدنی همچنین بابت سفر باخ از توکیو به هیروشیما، در شرایطی که این شهر میزبان المپیک و پارالمپیک تحت شرایط اضطراری قرار دارد، ابراز نگرانی کرده است.جان کوتس، نایب رئیس IOC نیز قرار است همزمان با باخ، به ناگازاکی دیگر شهر ژاپن که توسط ایالات متحده مورد بمباران اتمی قرار گرفته است، سفر کند.

ورود باخ به ژاپن در هفته گذشته با هشتگ "Bach Go Home" (باخ برو به خانه) در توئیتر رو به رو شد. ضمن آن که گروهی از مخالفان بازی‌های المپیک در خارج از هتل پنج ستاره IOC توکیو، تابلو‌هایی که روی آن‌ها عباراتی مانند " باخ برو بیرون " درج شده بود، در دست داشتند.

در تابلوی دیگری نوشته شده بود: "به هیروشیما نرو"
با توجه به این که کارشناسان پزشکی هشدار داده اند بازی‌های المپیک می‌تواند "گسترش دهنده سریع" ویروس کرونا باشد، اصرار بر برگزاری بازی‌ها در شرایط کنونی انتقادات فراوانی را متوجه IOC و باخ کرده است.شیگرو اومی، مشاور عالی دولت ژاپن در امور بیماری کرونا، ادعا کرده است که برگزاری بازی‌های المپیک در بحبوحه شیوع این ویروس "غیرعادی" است.پس از اعلام حالت فوق العاده جدید در ژاپن، دولت این کشور هفته گذشته تایید کرد که حضور تماشاگران در بازی‌های المپیک توکیو ممنوع خواهد بود.

از آن زمان به بعد چندین استان حضور تماشاگران در محل‌های برگزاری بازی‌ها را ممنوع کرده اند و قرار است فقط ۲۶ مسابقه در حضور هواداران برگزار شود.مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا به امسال موکول شده است، قرار است از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست برگزار شود.


کد مطلب: 282280

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/282280/ژاپنی-ها-خواستار-لغوسفر-باخ-هیروشیماشدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir