به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۲۸۲۲۹۶
فائو:

کرونا تهدیدی برای امنیت غذایی جهانی است

کرونا تهدیدی برای امنیت غذایی جهانی است
گروه جامعه: سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد شیوع کووید ۱۹ در افزایش شمار کسانی که با قحطی دست و پنجه نرم می‌کردند، نقش داشته است. سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در گزارشی هشدار داد شیوع کووید ۱۹ در افزایش شمار کسانی که در سال ۲۰۲۰ با قحطی دست و پنجه نرم می‌کردند، نقش داشته است و در امنیت غذایی جهانی در درازمدت اثر خواهد داشت.این تشدید بحران قحطی در جهان (۱۸ درصد ظرف یک سال)، بیشترین میزان از دست کم ۱۵ سال گذشته است و بیش از هر زمان دیگر هدف سازمان ملل متحد را برای ریشه کن قحطی در جهان تا سال ۲۰۳۰ به مخاطره انداخته است.

 
فائو در این گزارش که روز دوشنبه با همکاری صندوق خواربار و کشاورزی ملل متحد (یونیسف)‎، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت منتشر شد؛ اعلام کرد «در سال ۲۰۲۰، بین ۷۲۰ تا ۸۱۱ میلیون نفر در جهان با قحطی مواجه بودند که تقریبا ۱۱۸ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است».

دومینیک بورژون مدیر دفتر فائو در سازمان ملل متحد با ابراز تأسف گفت «ما شاهد آن هستیم که آمار به شدت افزایش یافته است».در خبری ديگر‏، هنریتا فور مدیرکل یونیسف و آدری آزولای مدیر کل یونسکو در بیانیه مشترکی اعلام کردند "هجده ماه از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ می‌گذرد و تحصیلات میلیون‌ها کودک همچنان با اختلال روبرو است. این وضعیت نمی‌تواند ادامه یابد. مدارس باید آخرین جایی باشند که بسته می‌شوند و اولین جایی باشند که باز می‌شوند ".به عقیده این دو مقام، بازگشایی مدارس نمی‌تواند منتظر پایان همه گیری کرونا یا حتی واکسیناسیون همه دانش آموزان و کارکنان باشد مخصوصا به این دلیل که مدارس "از مکان‌های اصلی شیوع نیستند".
برچسب ها: فائو امنیت غذایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها