به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۲۸۲۳۱۳

اسرائیل: راهکاردو کشوری قابل اجرا نیست

اسرائیل: راهکاردو کشوری قابل اجرا نیست
گروه بین الملل: وزیر خارجه اسرائیل در سخنرانی در نشست رسمی شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک گفت که راه حل دو کشوری در حال حاضر عملی نیست.
 یائیر لاپید،  در این نشست با اشاره به روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی گفت: ۱۰ روز پیش سفارت ما در ابوظبی افتتاح شد. ما نوع جدیدی از صلح را با جهان عرب آغاز کرده‌ایم.
وی افزود: من امیدوارم که ظرف چند هفته ما سفارت خود را در مراکش و سپس در بحرین و سودان افتتاح کنیم.
اواسط سپتامبر گذشته ، امارات و بحرین دو توافق نامه را برای عادی سازی روابط با اسرائیل طی مراسمی در کاخ سفید با مشارکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا امضا کردند. پس از آن سودان و مراکش نیز به این کشورها پیوستند.لاپید افزود، هفته گذشته ، من با وزیر امور خارجه اردن (ایمن الصفدی) ملاقات کردم و توافق کردیم که توافق نامه‌های تجاری و آبی را امضا کنیم.
وی  با بیان اینکه به دنبال گسترش حلقه صلح با سایر کشورها است، افزود: نیاز داریم این حلقه در پایان فلسطینیان را نیز شامل شود.با این حال ، لاپید گفت که علی رغم حمایت او از راه حل دو کشوری ، این راه حل در حال حاضر قابل اجرا نیست.وی افزود: اگر کشور فلسطینی وجود داشته باشد، باید دموکراتیک و صلح طلب باشد. از ما نخواهید که با دستان خود تهدید دیگری برای زندگی‌مان بسازیم.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها