به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۲۸۲۳۱۴

سوچی با اتهامات بیشتری روبرو شد

سوچی با اتهامات بیشتری روبرو شد
گروه بین الملل: وکلای رهبر بازداشت شده  میانمار گفته‌اند که از سوی دولت خونتا به آنها اطلاع داده شده که چهار اتهام جدید فساد علیه موکلشان مطرح شده است.
خونتای میانمار دولت مدنی و منتخب آنگ سان سوچی،  را در فوریه سال جاری میلادی ساقط و او را به همراه اعضای ارشد حزب لیگ ملی برای دموکراسی از جمله وین مینت، رئیس جمهوری میانمار دستگیر کرد و به زندان انداخت.مقاومت‌ها و اعتراضات گسترده در میانمار علیه خونتا هر روز در این کشور و با وجود اقدامات سختگیرانه از سوی نیروهای امنیتی ادامه دارد.
از زمان روی کار آمدن ارتش، دولت جدید تعدادی اتهام کیفری علیه سوچی و دیگر همقطارانش مطرح کرده که اکنون در بازداشت هستند.حامیان سوچی و تحلیلگران مستقل می‌گویند، تمامی این اتهامات با انگیزه سیاسی و تلاشی برای بی اعتبار کردن وی و مشروع کردن دولت خونتا هستند.
سوچی  به اتهام آشوب و نقض قوانین کرونا در جریان کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ و وارد کردن غیرقانونی دستگاه‌های واکی تاکی برای استفاده بادیگاردهایش و همچنین استفاده بدون مجوز از این دستگاه‌ها محاکمه می‌شود. سوچی با چندین مورد اتهام دیگر نیز روبروست اما هنوز برای آنها محاکمه نشده است که شامل دریافت رشوه و نقش قانون اسرار دولتی و رسمی است و برای هرکدام به ترتیب ۱۵ و ۱۴ سال حبس در انتظارش است.


 
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها