به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۲۸۲۳۲۰

در خواست جبران خسارت برده‌داری و نژادپرستی

در خواست جبران خسارت برده‌داری و نژادپرستی
گروه بین الملل: رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد، تدابیر مالی و دیگر اقدامات با هدف پرداختن به نژادپرستی، استعمارگرایی و برده‌داری در گذشته، آینده ما را دگرگون خواهد کرد.
 میچل باچله، از کشورها خواست طیفی از تدابیر جبران خسارت را برای پرداختن به برده‌داری، حاکمیت استعماری و تبعیض جنسیتی اتخاذ کنند.این اظهارات میچل باچله در جریان ارائه گزارشی در مورد نژادپرستی در سراسر جهان و تاثیر آن روی مردمان آفریقایی‌تبار مطرح شد. این گزارش در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست افسری سفیدپوست در سال ۲۰۲۰ تنظیم شد.  
میچل باچله گفت: در این تحقیقات حتی یک کشور هم برای نمونه پیدا نشد که به طور جامع با گذشته خود روبرو شده یا به دنبال تأثیرات آن در زندگی مردم آفریقایی‌تبار امروز بوده باشد. این امر علی‌رغم برخی تلاش‌ها برای عذرخواهی، دعوی قضایی و یادبود بود.رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل توصیه کرد که کشورها فرآیندهای جامعی با مشارکت کامل جوامع آسیب‌دیده ایجاد، تقویت و کاملاً تأمین مالی کنند تا حقیقت را در مورد آنچه انجام شده و آسیب‌هایی که همچنان تحمیل می‌کند، به اشتراک بگذارند.به گفته او، این فرایند برای ترمیم جوامع ما و برقراری عدالت بابت جنایات وحشتناک حیاتی خواهد بود و آینده ما را دگرگون خواهد کرد.این گزارش مورد استقبال آمریکا قرار گرفت. بنجامین مولینگ، معاون سفیر آمریکا در ژنو در پیامی ویدیویی از این گزارش صریح و پر بینش استقبال کرد. او گفت: ایالات متحده در حال رسیدگی به این چالش‌ها در داخل و خارج است و با صداقت و شفافیت با موارد تبعیض نژادی و استفاده از قوه قهریه در تدابیر نظامی عمل می‌کند.
در همین حال، بحث در مورد قطب‌بندی ایالات متحده در مورد ایده جبران خسارت برای برده‌داری و تبعیض‌های اجتماعی و قضایی همچنان ادامه دارد.

 
برچسب ها: حقوق بشر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها