به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۲۸۲۳۳۶
زنگا:

به قهرمانی ایتالیا با مانچینی شک نداشتم

به قهرمانی ایتالیا با مانچینی شک نداشتم
گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایتالیا دست به کار بزرگی زد و توانست پس از ۵۲ سال عنوان قهرمانی مسابقات یورو ۲۰۲۰ را از آن خود کند. آتزوری در مسابقه فینال انگلیس را در زمین خودش در ضربات پنالتی مغلوب کرد. شاید کمتر کسی پیش از آغاز این دیدارها فکر می کرد که این تیم بتواند قهرمان شود زیرا همین تیم سه سال پیش از راهیابی به جام جهانی باز مانده بود. با این حال آبی‌پوشان مسابقات را پر قدرت آغاز کردند و از همان ابتدا نوید یک ایتالیای متفاوت را به علاقه مندان آتزوری دادند.

«والتر زنگا» دروازه بان افسانه‌ای ایتالیا و باشگاه اینتر که در سال‌های ۱۹۸۹، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ عنوان برترین دروازه جهان را از آن خود کرده است، روز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، در مورد قهرمانی تیم ملی کشورش در مسابقات یورو ۲۰۲۰، عوامل قهرمانی، درخشش دوناروما و... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می خوانید.

ایتالیا طلسم ۵۲ ساله قهرمانی در یورو را شکست. نظر شما در این باره چیست؟
بدون شک بهترین تیم جام، قهرمان شد. ایتالیا شجاعانه بازی کرد و هرگز سبک خودش را برای جلب نظر منتقدینش تغییر نداد.

آیا قبل از مسابقات هم فکر می‌کردید ایتالیایی که از راهیابی به جام جهانی باز مانده بود، قهرمان یورو شود؟
بله ۱۰۰ درصد. شک نداشتم که این اتفاق رخ می‌دهد. این باعث افتخار من است که یکی از بهترین دوستان مانچینی هستم و قبل از مسابقات قهرمانی اروپا نیز چندین بار با هم ضیافت شام داشتیم و دیدگاه او دقیقاً همان چیزی بود که در مسابقات پیاده شد. همان قهرمانی.

در مورد نقش مانچینی در این قهرمانی صحبت کنید.
با تشکر از مانچینی باید بگویم که توجه داشته باشید مربی تیم ملی بودن مثل کار باشگاهی روزانه نیست، اما به شما این امکان را می دهد که از بین همه بازیکنان موجود بهترین بازیکنان را برای ایده های خود در مورد بازی انتخاب کنید. نقش او در این قهرمانی بسیار زیاد بود.

در مورد فینال صحبت کنید. جایی که ایتالیا توانست بازی باخته را برگردانده و سرانجام قهرمان شود.
در آغاز بازی، انگلیسی‌ها به خوبی توانستند حرکات امرسون و اینسینیه را توسط تریپیر و واکر مهار کنند و این موضوع کار را برای ما سخت کرده بود و ما را آزار داد. اما بعد ایتالیا بازی را در دست گرفت و با کنترل بازی و اجرای تفکرات مربی در زمین به هدفش رسید و در نهایت هم توانست پیروز میدان شود.

دوناروما هم با وجود سن کم توانست موفق ظاهر شود و حتی عنوان بهترین بازیکن جام را کسب کند.
دوناروما با اینکه فقط ۲۲ سال دارد، مثل یک دروازه بان بزرگ کار کرد و قطعا جای پیشرفت بسیاری برای او وجود دارد و به نظر من او در حال حاضر بهترین دروازه بان جهان است.

آیا ایتالیا موفقیت در یورو را می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تکرار کند؟
قبل از جام جهانی، لیگ ملت‌های اروپا در ماه اکتبر برگزار می شود که ایتالیا به مصاف اسپانیا می رود. نتایج خوب در آن رقابت‌ها، یک عامل مهم برای موفقیت در جام جهانی خواهد بود.

ایتالیا با وجود اینکه از حضور بازیکنان جوان بهره می‌برد، نفرات با تجربه‌ای مانند بونوچی و کیه‌لینی را هم در ترکیب داشت. نقش آنها در این موفقیت چقدر بود؟
به‌نظر من ترکیب کردن بازیکنان در ارنج یک تیم بسیار مهم است، زیرا وقتی عامل تجربه با نیروی جوانی تلفیق می‌شود، شما کیفیت جذابی را مشاهده خواهید کرد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها