به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۲۸۲۳۵۱

رژیم غذایی‌گیاهی‌بهترین‌روش حفظ‌سلامت قلب

رژیم غذایی‌گیاهی‌بهترین‌روش حفظ‌سلامت قلب
گروه علمی:محققان پیشنهاد می کنند برای حفظ سلامت قلب بهتر است رژیم غذایی مملو از سبزیجات بخصوص لوبیا باشد.بررسی جامع تحقیقات در مورد عادات غذایی و بیماری‌های قلبی نشان می‌دهد که مصرف کمتر نمک و پروتئین‌های حیوانی و مصرف بیشتر غذاهای گیاهی با خطر کمتر ابتلاء به بیماری قلبی مرتبط است.این مواد غذایی مفید شامل غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و آجیل است.محققان همچنین توصیه می‌کنند کره و سایر چربی‌های حیوانی را با چربی‌های گیاهی مانند روغن زیتون جایگزین کنید.
 
«گابریل ریکاردی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ناپل فدریکو ایتالیا، در این باره می‌گوید: «ما باید رژیم‌های غذایی را به طور کلی بررسی کنیم و اگر مقدار یک غذا را کاهش می‌دهیم، انتخاب جایگزین سالمی برای آن داشته باشیم.»مطالعات نشان می‌دهد مصرف گوشت قرمز باید به دو وعده ۱۰۰ گرمی در هفته محدود شود. همچنین حداکثر سه وعده ۱۰۰ گرمی مرغ و دو تا چهار وعده ۱۵۰ گرمی ماهی در هفته مناسب است.

گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس و کالباس باید فقط گاهی اوقات مصرف شوند.به جای گوشت قرمز، محققان مصرف حداکثر چهار وعده ۱۷۵ گرمی حبوبات در هفته را پیشنهاد می‌کنند.آنها همچنین توصیه می‌کنند هر روز ۴۰۰ گرم میوه و سبزیجات و ۳۰ گرم مغزیجات آجیلی بخورید.

مصرف مقادیر متوسط لبنیات پرچرب یا کم چرب هم بسیار خوب است.به گفته ریکاردی، «به نظر می‌رسد مصرف مقادیر کمی پنیر و ماست نیز اثر محافظتی دارند، زیرا در آنها مخمر تولید می‌شود. میزان توصیه شده پنیر کمی کمتر از ۵۵ گرم و ماست حدود ۲۰۰ گرم در روز است.»وی در ادامه می‌افزاید: «ما می‌دانیم که باکتری‌های روده نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارند. محصولات لبنی تخمیر شده حاوی باکتری‌های خوبی هستند که باعث سلامتی می‌شوند.»

یافته‌ها نشان می‌دهد که در مورد مصرف نان سفید و برنج سفید راحت باشید. کسانی که شاخص گلوکز بالایی دارند، مصرف آنها را به دو وعده در هفته محدود کنند. در عوض، غلات سبوس دار، غذاهای با شاخص گلوکزی پایین مانند ماکارونی، برنج پخته شده و تورتیلا ذرت را جایگزین کنند.

نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه و چای در روز با خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه است. اما نوشابه‌ها، از جمله نوشیدنی‌های رژیمی، با خطر بیشتری مرتبط هستند. محققان توصیه کردند که آنها را با آب جایگزین کنید.
در نهایت اینکه روزانه ۸.۵ گرم شکلات تلخ میل کنید. به گفته محققان، مزایای این خوردنی شیرین بیش از خطر افزایش وزن و مشکلات قلبی است.
برچسب ها: سلامت قلب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها