به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۲۸۲۳۸۶

احتمال سختگیری آمریکا روی ارزهای دیجیتالی؟

احتمال سختگیری آمریکا روی ارزهای دیجیتالی؟
گروه اقتصادی: پس از انتشار گمانه زنی هایی از احتمال اعمال محدودیت بر روی نقل و انتقال دلار در تراکنش های مربوط با ارزهای دیجیتالی، بازار رمزارزها مجددا ریزش کرد. مدیر بخش ارزهای دیجیتالی در موسسه آوانتی تراست معتقد است بانک مرکزی آمریکا بررسی اعمال محدودیت روی تراکنش های ارزهای دیجیتالی را آغاز کرده است. به گفته کتلین لانگ، فدرال رزرو مستقیما بیتکوین و اتریوم را هدف نخواهد گرفت بلکه ورود و خروج دلار به صرافی ها یا بسترهای انتقال رمزارزها را محدود خواهد کرد. پیش از این نیز بانک مرکزی و دولت چین کلیه فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتالی را ممنوع اعلام کردند.جریان کم رمق ورودی سرمایه به بازار که نسبت به ماه های قبلی کاهش کاملا قابل توجهی را داشته، از جمله موانع اصلی ازسرگیری رشد رمزارزها بوده است.

در این بین و به دلیل کاهش تقاضا، کارمزد شبکه اتریوم که یکی از گران ترین بسترها در حوزه رمزارزها محسوب می شود به کمترین سطح خود از دسامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است. قرار است ورژن جدید شبکه اتریوم با هدف بهبود کارایی و کاهش هزینه های انتقال به زودی رونمایی شود.

ضریب سختی استخراج بیتکوین به عنوان یکی از شاخصه های بسیار موثر بر روند قیمتی بیتکوین کماکان در کف یکساله خود قرار دارد و تحلیل بیشتر کارشناسان این است که بهبود این ضریب نیازمند زمان خواهد بود به ویژه آن که استخراج کنندگان چینی که بزرگ ترین گروه استخراج کننده بیتکوین در جهان هستند، تحت تاثیر رویکرد جدید و سختگیرانه دولت چین مجبور شده اند تجهیزات خود را به دیگر کشورها انتقال دهند.به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (در لحظه انتشار این خبر)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی پنج ارز دیجیتالی مشهور است.
۱- بیت کوین
قیمت: ۳۲۴۷۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۶ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۱۹۱۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۴ درصد کاهش
۳- بایننس کوین
قیمت: ۳۰۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۳ درصد کاهش
۴- کاردانو
قیمت: ۱.۲۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۲ درصد کاهش
۵- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۹۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۱ درصد کاهش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها