به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۸۲۳۹۶

نمره منفی به طراحان سؤال کنکور

نمره منفی به طراحان سؤال کنکور
گروه جامعه: حواشی مربوط به کنکور سراسری هر سال درست چند روز بعد از برگزاری این آزمون بزرگ شروع می‌شود. عده‌ای مدعی می‌شوند که سؤالات کنکور از قبل لو رفته و عده‌ای دیگر این ادعا را کذب و شایعه می‌خوانند. آخر سر هم معلوم نمی‌شود که بالاخره سؤالات لو رفته یا نه. اما امسال این حواشی کمی فرق داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به تازگی مدعی شده است که ۱۶‌ سؤال کنکور ۱۴۰۰ خارج از کتاب درسی و ۳ سؤال هم به کل اشتباه بوده است! داوطلبانی هم که کنکور داده‌اند، از سختی سؤالات گله کرده‌اند.
درست است که طراحان سؤال در کنکور یکی از شیرینی‌ها و زنگ تفریح‌های زندگی‌شان این است که هر سال با طرح سؤالاتی که فضایشان با سؤال‌های سال قبل از زمین تا آسمان فرق دارد، دوست دارند داوطلبان را هیجان زده کنند، اما سؤال هر چه که باشد، باید از محتوای کتاب‌های درسی طرح شود، به‌ویژه این که پاسخ اشتباه نمره منفی دارد.
 
حالا رئیس سازمان سنجش گفته که سؤال‌های خارج از کتاب به نفع داوطلبان در کنکور ۱۴۰۰ حذف می‌شود. اما درواقع نمره منفی را باید به طراحان سؤال داد، چون داوطلبی که به‌صورت نرمال سر جلسه کنکور در جهنم اضطراب غوطه ور است، با سؤالاتی روبه‌رو می‌شود که حتی به چشمش هم آشنا نیست، بعد درصد استرس و اضطراب افزایش ناگهانی پیدا می‌کند و شاید حتی در جواب دادن به بقیه سؤالات هم مشکل پیدا کند و نتیجه‌ای که می‌خواهد را نگیرد. اینجاست که جبران یک سال تلاش و درس خواندن چندان هم آسان نخواهد بود و حذف سؤالات اشتباه و خارج از کتاب، ممکن است دیگر دردی از داوطلب پذیرفته نشده، دوا نکند.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: کنکور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها