به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۸۲۳۹۷
شلیک به ۲۲ کماندوی افغان که دست‌ها را به علامت تسلیم بالا برده بودند

جلوه‌ای از وحشیگری و قساوت تروریست‌های طالبان

جلوه‌ای از وحشیگری و قساوت تروریست‌های طالبان
گروه بین الملل: شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به قلم سه خبرنگار خود نحوه کشته شدن ۲۲ کماندوی افغان هنگام محاصره توسط تروریست‌های طالبان و حین تسلیم شدن را روایت کرد.
نویسندگان گزارش روایت خود را با آنچه در یک ویدئو به تصویر کشیده شده اینگونه آغاز می‌کنند: صدایی که فریاد کشان از کماندوها می‌خواهد که تسلیم شوید و پس از آن چند مرد از داخل یک ساختمان بیرون می‌آیند؛ به وضوح مشخص است که آنها مسلح نیستند.
و سپس رگبار گلوله که به سوی این افراد سرازیر می‌شود؛ دست کم دوازده نفر در میان فریاد‌های «الله اکبر» تیرباران می‌شوند.
این تنها بخشی از کشتار بی‌ر حمانه کماندوها به دست تروریست‌های طالبان است که در این ویدئو به تصویر کشیده شده؛ چرا که منابع مطلع شمار افرادی را که در این تیرباران به قتل رسیدند بیش از بیست نفر عنوان کرده است.
قربانیان اعضای یک یگان ویژه از نیروهای دولتی افغانستان بودند؛ مهاجمان و جلادان آنها: تروریست‌های طالبان. این کشتار بی‌رحمانه  در شهر دولت‌ آباد ولایت فاریاب در نزدیکی مرز افغانستان با ترکمنستان روی داد.سی‌ان‌ان در این گزارش تاکید می‌کند که چند ویدئو از حادثه یاد شده را دریافت کرده و در خصوص آن با شاهدان گفتگو کرده است.
ویدئوهایی که سی‌ان‌ان به آن استناد کرده نشان می‌دهند که اجساد کماندوها را در محوطه بیرونی یک بازار محلی پراکنده شده‌اند.
شاهدان گفته‌‌اند که مهمات این کماندوها پس از نبردهای شدید برای در دست گرفتن کنترل شهر تمام شده و آنها توسط تروریست‌های طالبان محاصره شده بودند.
در یک ویدئوی ۴۵ ثانیه‌ای دیگر صدای فردی شنیده می‌شود که به زبان پشتو می‌گوید: «به سوی آنها شلیک نکنید! التماس می‌کنم؛ به سوی آنها شلیک نکنید!»
وی سپس می‌پرسد: «چگونه ممکن است که دست یک پشتون به خون افغان‌ها آلوده شود؟» پشتون‌ یکی از گروه‌های قومی اصلی در افغانستان است.
در پایان ویدئو صدای فرد دیگری خارج از تصویر شنیده می‌شود که می‌گوید: «همه چیز آنها را بردارید!» در ویدیویی دیگر صدای مردی شنیده می‌شود که می‌گوید: «جلیقه ضد گلوله را از بدنش جدا کنید!» و سپس فردی در تصویر دیده می‌شود که در حال جداکردن تجهیزات از بدن یکی از کماندوها است.
در گزارش سی‌ان‌‌ان آمده است: صلیب سرخ پس از این حادثه تایید کرد که جسد دست کم ۲۲ کماندو که هنگام تسلیم شدن با رگبار گلوله تروریست‌های طالبان کشته شدند، تحویل گرفته شده است.
کشتار این تعداد از نیروهای ویژه ارتش افغانستان آن هم هنگام تسلیم شدن کاملا با ادعای تروریست‌های طالبان مبنی بر تشویق سربازان دولتی برای زمین گذاشتن سلاح و عدم مقاومت در برابر پیش‌روی‌ها در تضاد است.آنها حتی پیش‌تر مدعی شده بودند که در مواردی به سربازان پول داده بودند تا دست از مقاومت بردارند و به خانه‌های خود باز گردند.
تروریست‌های طالبان سه روز پس از نبردها در دولت‌ آباد ویدیویی را منتشر کردند که در آن تصرف سلاح‌ها و کامیون‌های نظامی به تصویر کشیده شده بود.
آنها در این ویدئو ادعا کرده بودند که نیروهای «گارد واشنگتن»، یک گروه کماندویی ویژهِ آموزش دیده توسط سیا برای تعقیب تروریست‌های طالبان در دولت آبادِ فاریاب را خلع سلاح و زنده دستگیر کرده‌اند.»
سی‌ان‌ان  در گزارش خود با چند شاهد ماجرا در دولت آباد گفتگو کرده که همگی این نکته را یادآور شدند که نیروهای طالبان در کمال بی‌رحمی و خونسردی به روی کماندوها آتش گشودند و آنها را کشتند.


 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها