به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۲۸۲۴۸۵

ایلان ماسک در دادگاه حاضر شد

ایلان ماسک در دادگاه حاضر شد
گروه علمی: ایلان ماسک در دادگاه حاضر شد و توضیحاتی را در راستای حمایت از مدیران ارشد تسلا ارائه داد. اولین دادگاه شرکت تسلا در سال ۲۰۱۶ انجام شد که در این دادگاه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا اظهار کرد: او وظیفه دارد به عنوان مدیرعامل، هیئت مدیره خود را کنترل کند. زیرا اگر مدیران ارشد نباشند این شرکت نابود می‌شود.
 
مدیر دارایی این شرکت، در این دادگاه گفت: شرکت باید با معامله ۲.۶ میلیارد دلاری سهام شرکت SolarCity تخلیه کند. زیرا این معامله نجات بخش سرمایه گذاری ماسک در این شرکت است.در این دادگاه که ماسک متهم به تسلط بر مباحث معاملات هیئت مدیره تسلا برای فشار بیشتر و گمراه کردن سهامداران درباره وضعیت سلامت مالی این شرکت شده بود. به دادگاه گفت: هیئت مدیره تسلا معامله SolarCity بدون حضور ماسک انجام دادن و او چیزی نمی‌داند.
 
ماسک در هنگام بازجویی از وکیل سهامدار Randall Baron با آرامش سوالات را با بله یا خیر پاسخ می‌داد، اما آن‌ها اغلب به دنبال پاسخ‌های طولانی و پیچیده‌ای بود. همچون؛ آیا هیئت مدیره عنوان Technoking او را که در ماه مارس به خود اختصاص داده تأیید کرده است؟

مدیرعامل تسلا پاسخ داد: تسلا تبلیغات نمی‌کند و برای فروش عمومی مفید است.گفتنی است، ایلان ماسک علی رغم سهم اقلیت خود، به دلیل ارتباط با اعضای هیئت مدیره، سهامدار کنترل تسلا بود. این تعیین استاندارد حقوقی سخت تری را تحمیل می‌کرد و احتمال نتیجه گیری ناعادلانه دادگاه از طرف دادگاه برای سهامداران را افزایش می‌داد.
کارشناسان حقوقی گفتند که قاضی به دنبال مدرکی خواهد بود مبنی بر اینکه ماسک اعضای هیئت مدیره را تهدید کرده یا مدیران احساس کرده‌اند که نمی‌توانند در مقابل او بایستند.براساس این گزارش مدیران تسلا ادعا‌های مربوط به همان دادخواست سال 2016 را به مبلغ ۶۰ میلیون دلار که توسط بیمه پرداخت شده بود، را بدون پذیرش تسویه کردند.
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها