به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۲۸۲۵۰۱

موافقت آمریکا با دسترسی ایران به پول‌هایش

موافقت آمریکا با دسترسی ایران به پول‌هایش
گروه سیاسی: وزارت امور خارجه آمریکا کنگره این کشور را مطلع کرده که معافیت‌های تازه‌ای در مورد تحریم‌های ایران در نظر گرفته است.
بر اساس این معافیت، پرداخت پول‌های مسدود شده ایران در ژاپن و کره جنوبی فقط به منظور پرداخت به صادرکنندگان این دو کشور مجاز شناخته شده است.این نامه که به امضای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا رسیده، پرداخت به صادرکنندگانی را شامل می‌شود که قبلا اقلام غیرتحریمی به ایران ارسال کرده بودند؛ از این رو معافیت جدید به لحاظ قانونی با ماهیت تحریم‌های آمریکا در تضاد نیست.
به گفته وزارت خارجه آمریکا انتقال پول‌های آزاد شده به ایران مجاز نیست.مجموع دارایی‌های مسدود شده ایران در این دو کشور حدود ۱۰ میلیارد دلار اعلام شده است که از این مقدار ۷ میلیارد دلار در بانک‌های کره‌ای و سه میلیارد دلار هم در ژاپن است؛ این پولها مرتبط با درآمدهای نفتی ایران است که به قبل از تحریم‌های آمریکا باز می‌گردد.
با کاهش منابع ارزی ایران به دلیل شدت یافتن تحریم‌ها، ایران مذاکراتی را برای آزادسازی پولهای مسدود شده با این دو کشور انجام داده و در مواردی هم تهدید به اقدامات حقوقی هم کرده است.
نشریه آمریکایی"فری‌بیکن" گزارش داده که دولت جو بایدن به توافق نهایی با حکومت ایران جهت رفع تحریم‌های وضع شده نزدیک می‌شود اما انتظار می‌رود اعضای جمهوریخواه کنگره تلاش کنند مانع از اجرای این برنامه شوند.


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها