به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۱۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۲۸۲۵۳۱

علی‌نژاد: حکومت ایران نمی‌تواند صدایم را خفه کند

گروه سیاسی: مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر،ایرانی مقیم آمریکا، می‌گوید حکومت ایران در هدف خود برای «خفه‌کردن» صدای او و مردم موفق نخواهد شد و توطئه ربودن او منجر به «تغییر مسیر» او در زندگی و فعالیت‌هایش نخواهد شد.
علی‌نژاد: حکومت ایران نمی‌تواند صدایم را خفه کند
او تاکید کرد که در طول هشت ماه گذشته که ماموران اف‌بی‌آی درباره امنیت او هشدار داده‌اند، در جریان برنامه‌ریزی حکومت ایران بوده است. به گفته علی نژاد، او در این دوران با همکاری پلیس آمریکا چند بار به خانه‌های امن رفته‌ است و اقدامات پوششی که طبق توصیه‌های پلیس آمریکا را انجام داده است ولی باز ماموران اطلاعاتی ایران محل سکونت او را پیدا کرده بودند. او با اشاره به اینکه اکنون مشخص شده که افراد دیگری در کشورهای مختلف هدف بوده‌اند، به کشورهای غربی می‌گوید که مذاکره با چنین دولتی،‌ نه تنها بر علیه منافع مردم ایران که بر علیه منافع و امنیت ملی این کشورهاست.
علی‌نژاد همچنین در بیانیه‌ای که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است، اقدام دولت ایران را «تهدید آشکار علیه امنیت ملی آمریکا و همه روزنامه‌نگاران و مخالفان دیکتاتوری» دانسته و از دولت‌ها و سازمان‌های مدافع آزادی بیان خواسته است که «حساسیت بیشتری نسبت به امنیت روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی» داشته باشند. او در بیانیه خود با اشاره به اینکه در طول هشت ماه گذشته در جریان این موضوع قرار گرفته بود، این اقدام را نشان‌دهنده بی‌توجهی جمهوری اسلامی «مبانی حقوق بشر و رعایت هنجارهای بین‌المللی» دانسته است. او با اشاره به تهدیدهای مکرر علیه «صدها روزنامه‌نگار و فعال مخالف» حکومت ایران در کشورهای مختلف جهان، گفته است: «چشم پوشی مداوم بر جنایت‌های یک دیکتاتوری مذهبی و نظامی به آنها این جرات و جسارت را داده است که بدون نگرانی از پیامدهای این اقدامات، به تلاش‌های خود برای سرکوب صدای مخالفان ادامه دهند». علی‌نژاد، در سال‌های گذشته کارزارهای مختلفی را در حمایت از حقوق زنان و در مخالفت با حجاب اجباری راه‌اندازی کرده است. پیش از این مأموران اطلاعاتی ایران تلاش کرده بودند تا علی‌نژاد را به یک کشور ثالث بکشانند. مهرماه سال ۹۷ نیز روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمد نیوز و فعال سیاسی منتقد جمهوری اسلامی، در عراق ربوده و به ایران تحویل داده شد که پس از مدتی اعدام شد. خبر ربوده شدن جمشید شارمهد، مسئول گروه تندر، در دبی و انتقال او به ایران نیز مردادماه گذشته منتشر شد.

وزارت دادگستری آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم چهار نفره وابسته به دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است که مسیح علی‌نژاد را از نیویورک برباید ولی این برنامه‌ریزی خنثی شده است. بر اساس این بیانیه، علیرضا شوارقی فراهانی، ۵۰ ساله، محمود خاضعین، ۴۲ ساله، کیا صادقی ۳۵ ساله و امید نوری ۴۵ سال همگی شهروند ایران متهم شده‌اند که قصد داشتند با ربودن علی‌نژاد٬ او را به ایران منتقل کنند تا در دادگاهی در ایران محاکمه شود. این چهار شهروند اکنون در ایران به سر می‌برند ولی نیلوفر بهادری فر معروف به نلی بهادری‌فر که اکنون ساکن کالیفرنیا است به همدستی با این افراد متهم شده است. اتهام نیلوفر بهادری ارانه خدمات مالی به این افراد برای این توطئه اعلام شده است. او در حال حاضر حاضر با قرار وثیقه آزاد است.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص ادعاهای اخیر مطروحه توسط مقامات دولت آمریکا اظهار کرد: این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن قدر بی‌پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد. این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره های سوخته و بی ارزش‌شده خود می باشد، مبادرت می ورزد. البته از آمریکایی که تاریخ کوتاهش مملو از ترور، آدم‌ربایی و خرابکاری در کشورهای دیگر است، چنین داستان‌سرایی‌های خیالی بعید نیست ولی مقامات آمریکایی این بار با این طراحی و پی‌رنگ ساده‌لوحانه واقعا به شعور جهانیان توهین کرده اند.
برچسب ها: مسيح علي‌نژاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها