به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۲۸۲۶۲۴

حمایت علنی پاکستان از تروریست‌های طالبان!

گروه بین‌الملل: “امرالله صالح” معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان گفته است که ارتش پاکستان رسما به افغانستان خبر داده است که هرگونه تلاش نظامی افغانستان برای سیطره مجدد بر گذرگاه اسپین بولدک، با واکنش نیروی هوایی پاکستان همراه خواهد بود!
حمایت علنی پاکستان از تروریست‌های طالبان!
پس از چند روز درگیری سنگین در جبهات ارغنداب، پساب، دند و چینه، مسلحین طالبان موفق به سیطره بر مرکز شهرستان ارغنداب در حومه‌ی شهر قندهار شدند. در پی افزایش احتمال سقوط شهر قندهار و حملات هدفمند طالبان به سمت زندان این شهر، دولت اقدام به جابجایی ۲۴۰ نفر از زندانیان به کابل کرده است. در جنوب این استان نیز طالبان اخیرا شهر اسپین بولدک و گذرگاه مرزی این شهر با پاکستان را به تصرف خود درآورده است و هم اکنون درگیری‌ها به جاده منتهی به شهر قندهار منتقل شده است. با توجه به وضعیت محاصره‌ی زمینی قندهار و عدم آمادگی ارتش برای مقابله با جنگ شهری و حملات انتحاری و…، طالبان به لحاظ استعداد نیروی انسانی و ذخایر تسلیحاتی در تنگنا قرار دارد و گواه آن حملات مکرر به زندان‌ها در (بادغیس و قندهار) برای آزادسازی جنگجویان قدیمی و حمله به پایگاه‌ها برای جمع آوری تسلیحات و… می‌باشد.
ارتش افغانستان از پاکسازی شهرستان چخانسور در استان نیمروز از سیطره مسلحین طالبان خبر داد. شهرستان چخانسور مشرف به شهرهای زرنج و کنگ واقع در مناطق مرزی ایران است. در صورت تصرف این دو شهر به دست طالبان، ارتباط دولت افغانستان با ایران به طور کامل قطع می‌شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها