به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۲۸۲۶۲۷

ارزش بازار اپل از مرز ۲.۵تریلیون دلار گذشت

ارزش بازار اپل از مرز ۲.۵تریلیون دلار گذشت
گروه اقتصادی: ارزش بازار اپل در معاملات بیش از ۲ درصد افزایش پیدا کرد و به موجب آن غول فناوری کوپرتینویی به اولین شرکت آمریکایی با ارزش بازار بالغ بر ۲.۵ تریلیون دلار تبدیل شد.هفته گذشته، ارزش سهام شرکت اپل برای چندین هفته به بالاترین سطح خود (۲.۴ تریلیون دلار) رسید و به صورت کلی سهام این شرکت از ابتدا سال ۲۰۲۱ تاکنون ۱۴.۳۳ درصد افزایش داشته است. ارزش بازار کوپرتینویی‌ها برای اولین بار در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ به ۲ تریلیون دلار رسید و هرچند پس از مدتی این میزان با کاهش مواجه شد، اما در ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ یک بار دیگر ارزش ۲ تریلیون دلاری خود را حفظ کرد.

این غول فناوری، در جریان رویداد WWDC سال ۲۰۲۰ در حالی استفاده از تراشه‌های مخصوص خود را اعلام کرده بود که ارزش آن به تازگی از ۲ تریلیون دلار عبور و اولین تراشه‌های M1 خود را راه‌اندازی کرده بود. پیشرفت‌های فنی این حوزه بسیار تحسین شده است و به این شرکت کمک کرد تا شاهد افزایش فروش دستگاه‌های مک خود باشد.
اپل همچنین دستگاه‌های آیفون ۱۲ خود را همزمان با شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی کرده است که موفقیت بزرگ آن به عنوان یکی از دلایل اصلی رشد فروش آیفون توصیف شده است و اندکی پس از عرضه به عنوان پرفروش‌ترین گوشی ۵G در جهان شناخته شد.

همچنین از زمان رسیدن سهم بازار اپل به ۲ تریلیون دلار، این شرکت بسته خدماتی «اپل وان» خود را معرفی کرد که سرویس‌هایی زیادی همچون اپل موزیک و اپل فیتنس را در یک پکیج ارائه می‌کند.علی رغم شیوع ویروس کرونا، این شرکت همچنین با انتشار محصولات سخت‌افزاری جدید خود پیشروی کرده است. در کنار دستگاه ایر‌تگ کاملا جدید، این شرکت نسخه‌های اصلاح شده آیپد پرو M1، تلویزیون ۴K اپل و آی‌مک ۲۴ اینچی خود را نیز معرفی کرد.
با این حال حتی پیش از معرفی این محصولات جدید نیز، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که اپل بتواند سهم بازار خود را به ۳ تریلیون دلار برساند.
برچسب ها: اپل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها