کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روزنامه‌نگار افشاگر در بیمارستان جان باخت

25 تير 1400 ساعت 11:01


گروه بین الملل: روزنامه‌نگار هلندی که در مرکز آمستردام مورد سوءقصد قرار گرفته بود درگذشت. او به علت برنامه‌های تحقیقی خود درباره پرونده‌های حل نشده شهرت داشت.
پیتر آر د فریس، روزنامه‌نگار هلندی پس از سپری کردن ۹ روز در بیمارستان درگذشت.  او ۱۵ تیر هنگام خروج از یک استودیوی تلویزیونی در آمستردام مورد سوءقصد قرار گرفت.
بر اساس گزارش‌ها پنج گلوله به او شلیک شده  بود که یکی از آن‌ها به سر او اصابت کرد. گزارش‌های پزشکی از وخامت حال او حکایت داشت.خانواده این روزنامه‌نگار ۶۴ ساله در بیانیه‌ای تصریح کرد که این حادثه موجب غم و خشم بسیاری در درون و بیرون هلند شده است.خانواده افزود: «پیتر تا پایان جنگید اما نتوانست در این نبرد پیروز شود. او در کنار افرادی که او را دوست داشتند درگذشت.»
این بیانیه می‌افزاید: «او مطابق شعار خود زندگی کرد: تسلیم شدن راهی برای رهایی نیست.»
د فریس که برای شبکه آر‌تی‌ال هلند کار می‌کرد ، به دلیل برنامه‌های تلویزیونی خود که اغلب در آن‌ها به خانواده قربانیان می‌پرداخت و پرونده‌های حل نشده را دنبال می‌کرد، شهرت داشت. او در گذشته در رابطه با کار خود از سوی تبهکاران تهدید شده بود.پلیس هلند از بازداشت دو نفر در ارتباط با این پرونده خبر داد. بازداشت شدگان یک شهروند ۳۵ ساله لهستانی و یک مرد هلندی ۲۱ ساله هستند.این دو نفر مدتی پس از سوءقصد در اتوبان توسط پلیس بازداشت شدند. مرد لهستانی با اتهام تلاش برای قتل در بازداشت مانده است.در اطلاعیه پلیس هلند تصریح شده که کامپیوترها و همچنین مقداری فشنگ در تفتیش خانه‌های آن‌ها ضبط شده است.حمله به این روزنامه‌نگار سرشناس هلندی موجی از تاثر را در سطح اروپا برانگیخته است. مارک روته، نخست‌وزیر هلند حمله به این روزنامه‌نگار را حمله‌ای مستقیم به آزادی مطبوعات دانسته است.
پادشاه هلند، ویلم-آلکساندر حمله به این روزنامه‌نگار را "حمله به روزنامه‌نگاری" خواند.

 


کد مطلب: 282656

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/282656/روزنامه-نگار-افشاگر-بیمارستان-جان-باخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir