به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۲۸۲۶۶۱

بایدن: در برابر تعرضات روسیه متحدیم

بایدن: در برابر تعرضات روسیه متحدیم
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا در جریان استقبال از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به واشنگتن گفت: دو کشور "در برابر تعرضات روسیه متحد خواهند بود."
جو بایدن  گفت:نگرانی خود در مورد خط لوله گاز روسیه به آلمان را با خانم مرکل مطرح کرده است، اما آنها توافق نظر دارند که نباید به روسیه اجازه داد از انرژی به عنوان یک سلاح استفاده کند.
رئیس جمهور آمریکا گفت که دو متحد همچنین با اقدامات ضددمکراتیک چین مخالف هستند.مرکل که با چهار رئیس جمهور مختلف آمریکا کار کرده به زودی قدرت را ترک خواهد کرد.
بایدن در جریان یک کنفرانس مشترک خبری با مرکل گفت: "ما برای دفاع از متحدان شرقی خود در ناتو در برابر تعرض روسیه کنار هم می ایستیم و خواهیم ایستاد."او اذعان کرد که این دو در مورد پروژه ۱۱ میلیارد دلاری خط لوله گاز نورد استریم ۲ اختلاف نظر دارند. کاخ سفید گفته است که روسیه از این خط لوله به عنوان اهرم فشاری بر سر اوکراین و سایر همسایگان استفاده خواهد کرد. بایدن که اخیرا تحریم ها علیه نورد استریم ۲ را لغو کرد گفت: "دوستان خوب می توانند اختلاف نظر داشته باشند."رئیس جمهور آمریکا گفت: "وقتی می بینیم چین یا هر کشور دیگری در جهت تضعیف جوامع آزاد تلاش می کنند از اصول دمکراتیک دفاع می کنیم."
برلین متحد تجاری پکن به حساب می آید با این حال در مواردی از کارنامه حقوق بشر چین انتقاد می کند.
 بایدن همچنین گفت که آمریکا "در این مقطع" برنامه ای برای اعزام نیرو به هائیتی ندارد، کشوری که در پی ترور رئیس جمهورش شاهد ناآرامی های فزاینده است. بایدن در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات جاری در کوبا گفت که هاوانا "دولتی ناکام" است که شهروندان خود را سرکوب می کند.او گفت: "نظام کمونیستی شکست خورده، در همه جا شکست خورده. و من سوسیالیسم را جایگزین خیلی مفیدی برای آن نمی دانم."

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها