به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۲۸۲۶۶۴

دومین سال برگزاری حج در زمان کرونا

دومین سال برگزاری حج در زمان کرونا
گروه بین الملل: عربستان سعودی از روز شنبه میزبان مراسم حج کوچک دیگری خواهد بود که تنها ساکنان کاملا واکسینه شده علیه ویروس کرونا می‌توانند در آن حضور داشته باشند و زائران دیگر کشورها برای سال دوم از حضور در این مراسم منع شده‌اند.
این پادشاهی در تلاش است تا موفقیت سال گذشته خود را که شیوع ویروس کرونا در طی مراسم پنج روزه حج مشاهده نشد، تکرار کند.عربستان در سال جاری اجازه می‌دهد تا ۶۰ هزار نفر از ساکنان این کشور در مراسم حج شرکت کنند که بیشتر از زائران سال ۲۰۲۰ است اما بسیار کمتر از زمان عادی است. ورود زائران از روز شنبه یعنی یک روز قبل از شروع مراسم، آغاز می‌شود.
حدود ۲.۵ میلیون نفر از مسلمانان سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ در مراسم سالانه حج شرکت کردند.با این حال وزارت حج عربستان سعودی در اوایل این ماه گفت با توجه به ادامه همه‌گیری کووید-۱۹ و ظهور گونه‌های جدید، در حال کار روی «بالاترین سطح اقدامات احتیاطی بهداشتی» است.
۵۵۸ هزار نفر متقاضی شرکت در مراسم حج امسال بودند که به‌طور آنلاین ثبت نام کردند اما مقامات عربستانی از بین آن‌ها افراد کاملا واکسینه شده، بین سن ۱۸ تا ۶۵ سال، بدون داشتن بیماری زمینه‌ای را انتخاب کردند.عربستان تاکنون بیش از ۵۰۳ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که از بین آن‌ها بیش از ۸ هزار نفر جان باخته‌اند.
بیش از ۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا در این کشور ۳۴ میلیون نفری تزریق شده است. مراسم حج سال گذشته با حضور حداکثر ۱۰ هزار نفر برگزار شد.
همزمان با اعلام آخرین اطلاعات درباره حج امسال، خبرگزاری رسمی عربستان از بازداشت ۱۲۰ نفر به اتهام دست داشتن در کلاهبرداری با هدف اعمال تغییرات غیر قانونی داده‌های مربوط به واکسیناسیون و میزان موارد ابتلا در این کشور خبر داد.مقامات عربستان در ماه مه اعلام کرده بودند که برای ورود به بسیاری از مکان‌های عمومی یا خصوصی از ماه اوت، داشتن تاییدیه واکسیناسیون اجباری است و تنها کارمندان واکسینه شده در بخش‌های دولتی و خصوصی قادر به بازگشت به محل کار خود خواهند بود.
به این دلیل «واسطه‌ها» در شبکه‌های اجتماعی دست به کار شدند و به برخی افراد پیشنهاد تغییرات در اطلاعات رسمی مربوط به ویروس کرونا را دادند. این تغییرات در زمینه اطلاعات مربوط به واکسیناسیون یا مبتلا شدن افراد به کرونا بود.مقامات سعودی در اوایل ماه ژوئیه اعلام کردند که تحقیقات در مورد این نوع اقدامات را آغاز کرده و چندین بازداشت از جمله دو مقام وزارت بهداشت این کشور را گزارش کردند.


 
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها